Vi bodde i N. Norslund för si så där 5 år sen och trivdes väl si så där. Läget var klockrent med närhet till ex Willys, bra bussförbindelser, gångavstånd t stan o mkt mysiga vägar för promenader. Lägenheten däremot är sämsta vi bott i,mkt pga att den låg på källarplan. Barn stod och lekte med våra katter genom fönstren, folk picknickade precis utan vardagsrumsfönstret så man fick ha persienner nerdragna konstant. Planlösningen var även den hemsk, som en enda lång korridor med rum utspridda på sidorna. Hade vi haft lgh högre upp i huset hade vi nog trivts bättre, där är planlösningen mycket bättre.
Vi flyttade därefter till Rättvik men nu är vi tillbaka i Falun igen men denna gången har vi en lägenhet i centrala Falun, alldeles vid polishuset. Klockrent läge men med två barn i åldrnarna 5 och snart 1 så var det inte så smidigt att ta en lgh alldeles vid ett studentboende liksom med många festglada grannar så nu letar vi återigen nytt boende. Bojsenburg och Britsarvet gillar jag, mysiga områden, en bit ifrån stan men ändå nära. Kvarnberget skulle jag också kunna tänka mig och faktiskt N. Norslund igen, dock de lägenheterna längst upp som Masmästarna har, mkt finare område och fräschare lägenheter.
Under en tid bodde jag o sambon isär o han flyttade då till Herrhagen. Också ett helt okej område men snäppet längre från stan.