Bim+8 negativt test och ingen mens
Hej BM!
Jag och min sambo försöker bli fler så jag slutade med preventivmedel i augusti.
Min senaste mens var 1 dec. Min cykel är 32 dagar och min mens förväntade jag mig 2 januari. Min menscykel har allti varit regelbundet men när jag var 15 år var den 28 dagar och med tiden har den dragit ut sig lite.
Runt 26 dec började jag känna en lustig känsla i ljumskarna och och kunde inte förstå vad det var. Jag trodde att kunde hänga ihop med det plötsliga insjuknandet som jag hade den 25 dec (borde varit vinterkräksjukan). Känslan satt kvar och jag började tro att det var äggstockarna (molvärk?) eller något. Runt 30 dec blev min bröstvårtor extremt ömma och känsliga. Jag brukar alltid få det vid ägglossning till mens och jag tyckte att det var lite konstigt att det inte kom denna gång vid ägglossningen. Efter att jag 1 januari började kissa som tusan (ca 10 ggr per dag) började jag ana att detta kanske var tecken. Jag började läsa här och det visade sig att det mycket väl kunde vara så. 2 januari kom men inte mensen.
Jag började drömma tydliga drömmar om graviditet och bebisar men tror absolut att jag skapade dem helt själv.
5 januari tog jag första testen som visade negativt. Väntade till 8 dec och fick samma resultat.
Runt den 6-7 dec försvann mina ömma bröstvårtor samt det hysteriska kissandet
och runt 9 januari avtog den konstiga känslan vid äggstockarna. Idag, 10 januari, har jag haft en mindre blödning (brunt utblandat streck)
Nu börjar jag fundera på vad jag ska göra härnäst. Enligt min ägglossningskalenader så börjar min fertila period nu i helgen igen, men om det inte kommit någon mens kanske min cykel är rubbad på något vis.
Här kommer mina frågor:
Tror du att jag kan vara gravid trots allt? När ska jag testa igen?
Om en mens uteblir, brukar ÄL rulla på som vanligt då?
Hur får jag koll på min ägglossning igen? Är det bara att börja kissa på ÄL-stickor från och med helgen?
Bör jag gå och se en barnmorska för att se om något är på tok?
Tack för hjälpen!