Wizla85: Först vill jag säga GRATTIS till graviditeten. Det är svårt det där med hur man ska förhålla sig till andra som har det svårare att få barn. Men självklart måste du/ni få känna o uttrycka eran lycka över det lilla mirakel som inträffar i erat liv just nu. Självklart tycker jag själv att det ibland är väldigt jobbigt när vänner runt omkring mig får plus, MEN jag är alltid lycklig för deras skull. Självklart vill jag kanske inte ha det gnuggat i ansiktet gång på gång, men visst måste ju dem få uttrycka sina känslor. Det är ju deras mirakel som händer just nu o den lyckan vill jag inte ta ifrån dem eller att dem ska undanhålla för mig. Visst går man kanske hem o gråter i sin ensamhet, men det är ju egentligen inte pga dem utan att man själv inte lyckas. Det gör ju inte min sorg lättare bara för att andra inte får barn. Om ingen, säg i Stockholm, kunde få barn så skulle ju min sorg över att ha svårt att få det vara lika stor. Hoppas du förstår vad jag menar. Avunden finns självklart där...men jag håller ju ingen av mina vänner o bekanta ansvariga för det.