• minimuschki

Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?

Börjar bli lite trött o vara med i andra bim trådar där alla är inne på sitt 1:a eller 3:e eller max 7:e försök. Själv är vi inne på vårat 19:e efter vårt MA i juni 2009. Skulle va "trevligt" att få följas åt med någon/några som vet hur det är att ha försökt i månader utan att lyckas. Alla får såklart va med. Själv ger jag inte upp o nu inväntar vi bim som kommer vara runt den 23 januari. Gick på utredning i våras 2010 o fick då veta att jag har en cysta på ena äggstocken samt att jag måste äta Levaxin (mina värden är nu bra sen ett halvår). Vore kul om nån ville joina i kampen mot vårt efterlängtade plus. Så kan vi utbyta tankar o funderingar tillsammans! Ni behöver inte ha cysta eller nått såklart för o joina...tvärtom alla är välkomna så kan vi längta ihop. Kram på er alla kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-25 01:00
    Tjoho..nu har tråden fått sitt första plus. Grattis Frida!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:34
    Härligt plus nr 2 i tråden!! Grattis Annalotta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 14:36
    Själv ber jag just nu om ett mirakel med tanke på mitt besked jag fick av läkaren igår.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-26 14:52
    Så tråkigt att våra första plus i tråden inte höll hela vägen ut. Lider med er tjejer o ni få kämpa på o försöka ta nya tag. Nu får vi däremot hoppas på Liza o säga grattis. Hoppas att vi andra snart följer efter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-29 11:44
    Usch nu har tråden för mycket otur. Så ledsen för Liza o Leaevas skull. Dock får vi gratulera Längtan o Lavendia!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 15:19
    Nu har jag skapat en systertråd för oss som hängt ihop här o nu fått vårt efterlängtade plus...kom dit ni fina som plussat så väntar vi där på resten av gänget, samtidigt som vi självklart är inne här o stöttar. Vi är ju inte så många som plussat ännu, men några iallafall o det vore roligt att få följas åt tillsammans o snart kommer säkert flera efter.

Här är länken:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58999653.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-17 15:39
    Glömde ju att självklart får ni som fortfarande kämpar titta in också om ni vill o jag kommer inte lämna er här. Tack för allt stöd o för att i finns!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-21 11:19
    Uppdaterar länken till systertråden (den gamla verkar inte fungera för vissa). Hoppas det fungerar med denna: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58999653.html

• Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?
  • minimuschki

annalotta: Vad jobbigt att din cykel blivit så mycket längre. Det är ju typ det sista man vill när man vill bli gravid. Hur länge sen slutade du med Glandin? Hoppas verkligen att din cykel återgår till det normala snart. Fast som MumwannaB skrev är ju att flera stycken i Glandintråden fick sitt plus efter att dem slutat med Glandin så vi får hålla tummarna att det blir så för både dig o MumwannaB. Ska kanske testa nattsoljusoljan, men om jag märker nån förskjutning på cykeln kommer jag sluta direkt.

• minimuschki

Delphibaby: Åhh vad bra! skönt gör dig att det fanns tid så pass snabbt ändå!! Ska nog också ringa dit...hoppas dem tar emot mig också ! Önskar jag kunde fortsätta där vi går nu, men men. Tror ni att man måste börja om från början om mam byter klinik. Vi har ju redan kommit en bit på vägen redan. Min läkare som går i pension måste väl på nått sätt ha dokumenterat våran utredning eller? Ja iallafall skönt att ni nu har fått en tid!

• delphibaby
    minimuschki skrev 2011-01-19 12:50:29 följande:
    Delphibaby: Åhh vad bra! skönt gör dig att det fanns tid så pass snabbt ändå!! Ska nog också ringa dit...hoppas dem tar emot mig också ! Önskar jag kunde fortsätta där vi går nu, men men. Tror ni att man måste börja om från början om mam byter klinik. Vi har ju redan kommit en bit på vägen redan. Min läkare som går i pension måste väl på nått sätt ha dokumenterat våran utredning eller? Ja iallafall skönt att ni nu har fått en tid!
    jag vet inte hur det är när man byter..du kan ju be om att få med dig journalerna..så kan du ju alltid ta med dom och fråga..vad jag förstog på henne jag pratade med skulle vi inte behöva börja om utreningen från början. Det kändes ju faktiskt ganska skönt..
    Han cleas som vi ska till han är ju känd från tv program om just ivf och barnlöshet han har även haft artiklar i tidnignar och så.så han verkar kunan sin sak!!
    tycker helt klart att du ringer och förklarar din situation eller er rättare sagt!!
    Håller tumamrna för dig!!
  • minimuschki

Delphibaby: Tack...ska nog ta o göra det. Skönt att ni nu får en riktig o grundlig utredning o att ni inte måste börja om helt från början heller.

• minimuschki

Frida 1980: Hoppas tanten hållit sig borta! Håller tummarna för dig! MumwannaB: Hur går det med testnerverna ? Hoppas så att du får ett plus på stickan om du nu väljer i testa idag! Själv BIM-4 o helt otippat faktiskt så har testbehovet blivit som bortblåst denna månad. Jag tror att det beror på min extrema övertygelse att det faktiskt inte blev nått denna gång. Jag går bara o inväntar elaka tanten..,o inriktar mig på nästa månad istället. Vore ju fantastiskt roligt om några av er (helst alla såklart) kunde få plus den här månaden Lycka till alla kämpar!

• Mysgosmys

Hej! Hoppar gärna in här och följer tråden =)
    Vi har försökt sen maj 08 med Nr 1, utan resultat. Inget fel på nån utav oss så vitt vi vet. Otur antar jag...

• minimuschki

Mysgosmys: Välkommen du också ! Då har ni snart försökt i tre år alltså. Jobbigt! Antar att ni gått på utredning om du vet att det inte är nått " fel" på er. Har ni fått nån hjälp om hur ni ska gå tillväga? Eller försöker ni bara själva?

• Mysgosmys
    minimuschki skrev 2011-01-19 14:28:57 följande:
    Mysgosmys: Välkommen du också ! Då har ni snart försökt i tre år alltså. Jobbigt! Antar att ni gått på utredning om du vet att det inte är nått " fel" på er. Har ni fått nån hjälp om hur ni ska gå tillväga? Eller försöker ni bara själva?
    Tack!
    Vi försöker själva, mannen är envist inställd på att vi inte ska ha nåt "provrörsbarn"...  
  • Frida 1980
    mumwannaB skrev 2011-01-18 18:32:08 följande:
    minimuschki: Jag kan oxå ha svårt att definiera själva ÄL-tillfället då jag kan ha ont i flera dagar. Men vissa månader kan det värka VÄLDIGT intensivt under en stund och då brukar jag förmoda att det är i samband med att ägget faktiskt släpper.

Har för mig att jag har hört att det ska vara positivt att inte känna så mycket och inte ha så mycket pms. Att det innebär att man har bättre balans på hormonerna. Men med tanke på allt jag har läst de senaste åren så vet jag varken ut eller in längreTungan ute Förstår din oro, man undrar ju när det tar sån tid. Har ni någon tid för fortsatt utredning?

Har inte testat mer men finns stor risk att att det blir ett test imorgon igen. Jag kan bara inte hålla mig. Jag tror att det är mitt kontrollbehov Skrattande

Frida 1980: Åhh, vi får hålla tummarna att det finns ett litet frö där inne. All heder till dig som klarar av att vänta med testandet!
    Glad Ja vi får vänta och se. Fröken röd har inte kommit än.
Svar på tråden Nån som försökt över ett år vill längta på plusset tillsammans?