• Kvammen

Oral-sex-skydd provat?

Vad riskerna är med en stadig partner har jag inte läst på än. När man ska vara säker gäller tydligen kondom för avsugningar och Slicklappar på kvinnan, både finns i olika smaker men jag har inte sett någon som provat dessa tunna och lite dyra lappar, som även finns som en mask. De e bara å prova med en uppklippt kondom annars snarast möjligt.
    Vet du någon som har provat och verkar det inte bättre med typ kondom på tungan?

• Svar på tråden Oral-sex-skydd provat?
  • lykantrophona

Om du har en kondom på tungan så får du ju inte dra in tungan medan du har den där, ifall du vill skydda dig mot könssjukdomar. Problemet med uppklippt kondom på fittan är också att safterna ofta rinner längs kanterna iaf.

Sjukdomar smittar inte lika lätt via oralsex som penetrerande sex, men jag beundrar att du tar tag i saken iaf. Själv vet jag att det är löjligt svårt att hitta s k slicklappar, det är inte som kondomer som man hittar överallt.

• Anonym

Kondom på tungan!?! Känns ju mest krångligt och riktigt obehagligt  juh.. har testat (alltså killen testat på mig) de där lapparna och de funkar helt okej, riktigt tunna men killen tyckte de va extremt tråkigt och kändes falsk och "torrt" med dem,.. Men de var skönt för mig i alla fall och det är ju viktigast...  ;) Att suga av någon med kondom är ju inte heller skönt men vad kan man göra innan båda har testat sig!?!? Säkett är bäst..

• Anonym

Men kondom för avsugningar - du menar inte kondomer med olika smaker på? Det är det enda som jag kommer på då jag annars ser det som lite.. onödigt att vara jordgubbssmak på. Varför annars om man inte ska smaka menar jag? Flört

Slicklappar? Aldrig hört talas om!

Och kondom på tungan? meh? Låter bökigt.

• Kvammen
    lykantrophona skrev 2011-01-11 02:01:19 följande:
    Om du har en kondom på tungan så får du ju inte dra in tungan medan du har den där, ifall du vill skydda dig mot könssjukdomar. Problemet med uppklippt kondom på fittan är också att safterna ofta rinner längs kanterna iaf.

Sjukdomar smittar inte lika lätt via oralsex som penetrerande sex, men jag beundrar att du tar tag i saken iaf. Själv vet jag att det är löjligt svårt att hitta s k slicklappar, det är inte som kondomer som man hittar överallt.
    Jobbigt att ha tungan ute länge ja :( Tänkte möjligen testa känslan med kondom och sedan köpa dyrare bättre, om nu damen vill vara med. Undrar som Klittan kan smitta också, den verkar ofarligt placerad :)
    Och kan man ha in tungan i vaginan med en slicklapp?

Dom finns mest på nätet och en butik i Uppsala såg jag nu. Annars får vi tjata på Ica Maxi etc :)
    Jag har en annan tråd om cancerrisker oralt, det räcker :(
  • Kvammen
    Anonym skrev 2011-01-11 02:02:27 följande:
    Kondom på tungan!?! Känns ju mest krångligt och riktigt obehagligt  juh.. har testat (alltså killen testat på mig) de där lapparna och de funkar helt okej, riktigt tunna men killen tyckte de va extremt tråkigt och kändes falsk och "torrt" med dem,.. Men de var skönt för mig i alla fall och det är ju viktigast...  ;) Att suga av någon med kondom är ju inte heller skönt men vad kan man göra innan båda har testat sig!?!? Säkett är bäst..
    Lappen verkar tråkig för killen men jag njuter av att tjejen har det bra, jag blir kåtare när hon kvider och vill ha kuk efter :) Men vill känna smaken, saften smakar gott.
    Avsugning med kådis verkar vanligt men inte lapparna.
  • Kvammen
    Anonym skrev 2011-01-11 02:08:07 följande:
    Men kondom för avsugningar - du menar inte kondomer med olika smaker på? Det är det enda som jag kommer på då jag annars ser det som lite.. onödigt att vara jordgubbssmak på. Varför annars om man inte ska smaka menar jag? Flört

Slicklappar? Aldrig hört talas om!

Och kondom på tungan? meh? Låter bökigt.
    Alla kan sugas med och det säljs många med smaker som duger till allt :)

Lappen var ny för mig med så jag Googlade, massor att läsa.
  • Anonym
    Kvammen skrev 2011-01-11 02:16:57 följande:
    Du vet att den sortens cancer kan bara kvinnor få, visst? Har fått uppfattningen att du är en man. Visst, kan ju vara bra att undvika ifall du inte vill riskera att smitta någon specifik kvinna men du kan inte själv få cancer av oralsex. Eller ha bara oralsex på oskulder...
  • Anonym
    Kvammen skrev 2011-01-11 02:23:56 följande:
    Alla kan sugas med och det säljs många med smaker som duger till allt :)

Lappen var ny för mig med så jag Googlade, massor att läsa.
    *googlar slicklapp, kliar sig förbryllat på huvudet över denna nya "modernitet" och känner sig gammal trots sin unga ålder á 21 år*
  • lykantrophona
    Kvammen skrev 2011-01-11 02:16:57 följande:
    Jobbigt att ha tungan ute länge ja :( Tänkte möjligen testa känslan med kondom och sedan köpa dyrare bättre, om nu damen vill vara med. Undrar som Klittan kan smitta också, den verkar ofarligt placerad :)
    Och kan man ha in tungan i vaginan med en slicklapp?

Dom finns mest på nätet och en butik i Uppsala såg jag nu. Annars får vi tjata på Ica Maxi etc :)
    Om du vill vara absolut säker ska du inte slicka klitoris heller utan skydd. Det är själva vätskorna, som i kontakt med slemhinnorna i munnen, kan överföra sånt som klamydia. Men som sagt, risken är betydligt mindre vid oralsex, och oftast bryr sig inte ens ungdomsmottagningarna att testa efter oskyddat oralsex.

En betydligt lättare väg är att båda testar er för könssjukdomar. Ni verkar vara någorlunda unga, och besök på ungdomsmottagningen är gratis. Svar brukar man få efter en vecka typ.

HIV är i stort sett omöjligt att få genom oralsex, såvida inte man har sår i munnen.
  • straight arrow

Jag tycker verkligen om att ge oralsex till mina kvinnliga sexpartners, men om någon av dem skulle dra fram ett sånt här skydd, då vete fasen om jag inte skulle ta på kläderna och gå hem. Usch vad tråkigt att slicka på en plastlapp.

Svar på tråden Oral-sex-skydd provat?