• Jessi1982

Arbeta som PT?

Jag går i valet och kvalet att utbilda mig till personlig tränare. Träning är, och har länge varit ett av mina absolut största intressen. Att dessutom få jobba med det vore ju rena drömmen!

Har dock lite funderingar.. Nån som vet vilken skola/utbildning som är bäst?

Hur mycket tjänar en PT i snitt?

Kan man försörja sig på enbart det?

Eget eller anställd?

Mycket tankar far runt i huvudet. Man vill ju ha koll på allting innan man betalar stora pengar för en utbildning..

• Svar på tråden Arbeta som PT?
  • roffe

Testa att ringa till några olika gym och kolla vad tränarna där tjänar, antar det är den sortens arbete du vill ha?

Samlar lite quotes från googlingar jag gjorde:
    "Vi får 150/timman på LIFE HEALTH & FITNESS."

"Arbetar du på SATS tjänar du runt 150kr i timmen innan skatt då gymmet tar allt. Är du egen företagare finns det ingen gräns hur mycket du kan tjäna. Gäller bara att folk känner förtroende för dig så kommer du alltid ha kunder."

"Hur mycket tjänar en instruktör och personlig tränare?- Det beror på vilket ställe man jobbar på. Det är en enorm skillnad på lönen. Den kan variera mellan 190 och 400 kronor per timme som instruktör och från 400 till 700 per timme som personlig tränare. De höga lönerna är på de finare och exklusivare gymmen i stan. Timpenningen som personlig tränare kan tyckas vara hög men man kan inte ha åtta kunder om dagen. Så mycket energi orkar man inte ge."

Hoppas det hjälpte :)

• Jessi1982

Tack!!

Ja jag hade först tänkt mig att försöka få jobb på ett gym. Då samlar man ju erfarenhet och kanske plockar lite kunder också sen tänkte jag ha eget.  Men man vill ju att det ska vara lönsamt också.

• roffe

Varsågod, kul att det hjälpte :) Hoppas du hittar en rolig och bra utbildning :) Och ett jobb efteråt såklart =)

• Jessi1982

Ja det finns ju en mängd olika utbildningar. svårt att hitta rätt. Man får väl fråga personalen på gymmet där jag tränar.. de kanske har tips ?

Svar på tråden Arbeta som PT?