• Anonym (orolig)

min sambo har tappat lusten

Hejsan!
    Jag & min sambo har ett underbart förhållande på alla tänkbara sätt, men...vi har nästan inget sexuellt samliv överhuvud taget =( Han äter antidepprisiv medecin som han tror är orsaken till att han inte känner ngn lust längre... Han har 2 barn sen tidigare som vi har varannan vecka & jag tycker att det är så jobbigt att den barnfria veckan alltid gå & lägga sig & hoppas för att sen känna nähäpp inte ikväll heller...
    Nu försöker vi även få barn & d är ju lite svårt då.....han säger att han känner sig pressad när jag påpekar att jag har ägglossning men vad ska jag göra då?? dom få ggr när vi har sex så kan han inte få utlösning normalt utan måste onanera fram det & då e d ju lite svårt att fösöka bli gravid....
    Ngn som har tips????

• Svar på tråden min sambo har tappat lusten
  • Maria31

Vad tar han för antideppressiva?
    Googla på nätet om dom kolla upp om det verkligen står att de ger en mindre sexlust.Kan kanske vara något annat som ligger bakom?stress mm
    Går kanske att trappa ner på tabletterna så att sexlusten kommer tillbaka eller gå till psykolog och få hjälp där.

Ge inte upp. Går att lösa.
     Det viktigaste är att han försöker få bort orsaken för att ta antideppressiva.
     Mår han bättre = ökad sexlust.

har både tjejkompisar och vän av det manliga könet som har haft de problemen.

återkomm gärna hur det går.
     Håller tummrna :)
    /M

• Anonym (orolig)

Hej Maria!
    Min sambo äter Setralin (typ sipramil) för sin panikångest så tyvärr kommer han nog alltid behöva medecinen =(
    Han har pratat m sin läkare om problemet & minskat ner på dosen men d verkar inte hjälpa...
    Men jag ger inte upp, på någe sätt ska d bli bättre....
    Tack för ditt svar, skönt & läsa då man känner sig lite ensam om problemet..
    Kram Hjärta

Svar på tråden min sambo har tappat lusten