Krupp-hosta
Min flicka på 7 månader hade falsk krupp natten till i måndags, mår bättre nu men har ju fått sån hosta efter. Haft svårt att få i henne något annat än välling idag, knappt hon vill ha det. Men hon är väl öm i halsen och vanlig mat/gröt går inte få ner, i morse kräktes hon efter en sked gröt eftersom det satte igång en hostattack. Likadant nu ikväll, hon åt sin kvällsvälling och somnade men vaknar efter en stund med hosta och kräks upp allt, hade kräk överallt, på mig och på golvet.
Det kan inte vara mycket kvar i magen av vällingen och eftersom hon ätit dåligt idag så blir jag orolig för att hon inte får i sig tillräckligt, framförallt vätska.
ska man ge mer välling eller lugna sig över natten? För i min mening så borde ju magen vara tom nu igen?? Jag vet ju att man inte kan ge nått för hostan när hon är liten och vi har höjt upp gaveln på sängen och lagt extra kudde under huvudet.
Hur gör ni när era barn kräkts? ger ni mer mat efter ett tag eller låter ni dem vara? Hon borde ju rimligtvis kunna behålla maten om hon inte får en hostattack igen, det är ju ingen magsjuka hon har.
tacksam för råd!!