Inlägg från: MickeN1973 |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Hur ska man få rätt på detta
  • MickeN1973

Att man antingen sätter han på ett hem där han inte är till fara för andra

Eller att hans assistenter har en elchockspistol så att han kan passificeras omgående när han blir orolig.

Jag tycker att det är konstigt att han inte blir inlagd för tvångsvård..   

• MickeN1973
    lillangel skrev 2011-01-12 07:56:31 följande:
    De är nog hans föräldrar som står bakom detta skeva beslut,  och överklagde eller på något vis fick de häft, oftast är föräldrar till handikappade bran väldigt aktiva till att sitt barn ska leva så normalt liv som möjligt"delvis bra" men ibland kan de stiga dom åt huvudet.
    Frågan är om det finns ekonomiska intressen bakom.
    det gick ju åt ganska mycket pengar till assistenter.

har pappan ekonomiska intressen av att de finns kvar?   
  • MickeN1973
    Raskask skrev 2011-01-12 12:13:12 följande:
    Just denne man har ju härjat runt i stan rätt länge nu. Lite lagom trevligt att gå och bada med sina barn och se honom plaska i bassängen. Ett par tillfällen har jag vänt och tagit med mig ungarna till det andra badhuset, fegt troligtvis, men med två barn som älskar sin simning och denne man i närheten (och jag har då inte upptäckt att de som varit med honom direkt ens har varit i hans närhet) blir jag inte så modig iallafall.

Jag tycker att det är f-n så obehagligt, men har inte en aning om vad som är bäst. Ett samhälle som låser in alla som inte har en vettig chans att reagera som andra på sin omgivning är inte mitt ideal samhälle. Ett samhälle där man ger fripass åt de som inte kan styra sig är det inte heller.
    ser han farlig ut då?

Är han välkänd i malmö? 
  • MickeN1973
    lillangel skrev 2011-01-12 12:10:19 följande:
    Japp så är fan säkert! Vet föräldrar som är anställda på sina egna barn,då slipper dom jobba ,de får mycket bra betalt av försäkringskassan för att ta hand om sitt eget barn! väldigt bekvämt för vissa!

och assitenetera kanske inte har rätta utbildningen,tror inte många vill arbeta som assitent till en sån uttåtagerande man-kan tänka mig att deras stora krav när de söker personalär att de ska vara manliga sökade.
    Jag tror om samhället vill lösa detta problem då kan man göra detta inom gällande lagstiftning.

Men det krävs att han gör ett överfall där folk säger nu räcker det.

• MickeN1973
    Raskask skrev 2011-01-12 12:23:33 följande:
    Han är stor och bastant, och han är välkänd. Det är inte en människa som man inte lägger märke till kan man ju lugnt säga.
    Har du varit med om några incidenter då?

• MickeN1973
    Raskask skrev 2011-01-12 12:29:45 följande:
    Nej, inte personligen. Jag har sett honom på stan, på trottoaren och i en park, då han brottats med sina assistenter. Sen har jag ju sett honom i lugnt och fredligt tillstånd också förstås, betydligt oftare. Men det känns ju rätt obehagligt att träffa på honom.
    verkar det vara rätt folk som är assistenter?  
  • MickeN1973
    Raskask skrev 2011-01-12 12:40:26 följande:
    Ja i stort sett, fast jag tror kanske att det är farligare att träffa honom när pappan är med som assistent som någon varit inne på tidigare. Han verkar-på håll iallafall- ha en lite annorlunda syn på vem som behöver skyddas.
    Är det så att incidenterna inträffar när pappan är med,  ja då får han plockas bort som assistent .

Svar på tråden Hur ska man få rätt på detta