• lördagsgodis

vägg med vaginor!

Såg nyss ett program på 4an om vaginor och kosmetisk kirurgi och med i programmet var en konstnär som jag missade namnet på som gjorde avgjutningar av vaginor. Någon som vet vad han heter skulle vilja ha en bild på konstverket men hittar inte när jag googlar

En prins & en prinsessa
  • Svar på tråden vägg med vaginor!
  • lördagsgodis

Hittade så jag kan lägga ut en bild, tycker den var jätte bra och skulle vara bra att ha en bok med avgutningar på vaginor och snoppar oxå för den belen hemma så barnen kunde titta i och lära sig att alla är olika!

.

En prins & en prinsessa
  • Morkullan

Ylva Maria Thompson är en svensk konstnärinna som gjort fantastiska avgjutningar av människors kön.

Ett av hennes verk heter "Hundra Muttor" eller något liknande och finns som plansch men också som en liten bok.

Själv har jag planschen i badrummet så att alla ska kunna studera så noga de vill utan att generas. Jag har fått många positiva reaktioner på muttorna!

Den lilla mutt-bok är det många som velat låna av mig för att titta i i lugn och ro. Inte minst tonårstjejer!

• amorosa

Var inte det programmet helt sjukt?????????? Jag blev helt chockad! Vad har gått snett i världen när man vill skära av sina blygdläppar för att de hänger ut för mycket...?? Jag fattar inte.... Vilka preferenser har tjejerna??

• Pleco

Tänk vad enkelt det hade varit om skolan hade visat ett liknande program eller haft böcker/planscher med bilder på könsorgan så att ungdommarna förstår att alla ser olika ut. Kanske om tio år?

• Smultron ett

euuugh! vad äckligt det ser ut.
    Muffar är verkligen äckliga. tur man slipper se dem till vardags.

Jag är den som är den!
  • Morkullan
    Smultron ett skrev 2011-01-12 15:37:00 följande:
    euuugh! vad äckligt det ser ut.
    Muffar är verkligen äckliga. tur man slipper se dem till vardags.
    Hoppas du inte överför denna din åsikt till dina barn om du har eller får några.  Jättejobbigt som flicka att tvingas växa upp med en kroppsdel som ens förälder tycker är äcklig. Inte konstigt att så många flickor ock kvinnor känner skam över sina kön och vill dölja eller till och med plastikoperera sig när den här typen av åsikter kommer till uttryck med jämna mellanrum.

När du uttrycker äckel och avsky för en kroppsdel som hälften av världens befolkning är utrustad med känner jag att jag blir ledsen. Hur kommer det sig att kvinnans könsorgan har så låg status?

Själv tycker jag att det är fantastiskt spännande hur olika våra kvinnokön är. Minst lika individuellla och unika som penisar är. Skillnaden är att kvinnans kön inte är lika exponerat. Att säga att någon annan människas kön är äckligt är för mig totalt främmande och otänkbart!

Flickans/ Kvinnans kön är fantastiskt och det är varje flickas/kvinnas rätt att känna glädje och stolthet över sitt kön! Oavsett hur det ser ut!  Skönheten sitter i betraktarens ögon och hjärta!

Vi är alla olika och vi är alla fina!
Svar på tråden vägg med vaginor!