Smultron ett skrev 2011-01-12 15:37:00 följande:
euuugh! vad äckligt det ser ut.
Muffar är verkligen äckliga. tur man slipper se dem till vardags.
Hoppas du inte överför denna din åsikt till dina barn om du har eller får några. Jättejobbigt som flicka att tvingas växa upp med en kroppsdel som ens förälder tycker är äcklig. Inte konstigt att så många flickor ock kvinnor känner skam över sina kön och vill dölja eller till och med plastikoperera sig när den här typen av åsikter kommer till uttryck med jämna mellanrum.
När du uttrycker äckel och avsky för en kroppsdel som hälften av världens befolkning är utrustad med känner jag att jag blir ledsen. Hur kommer det sig att kvinnans könsorgan har så låg status?
Själv tycker jag att det är fantastiskt spännande hur olika våra kvinnokön är. Minst lika individuellla och unika som penisar är. Skillnaden är att kvinnans kön inte är lika exponerat. Att säga att någon annan människas kön är äckligt är för mig totalt främmande och otänkbart!
Flickans/ Kvinnans kön är fantastiskt och det är varje flickas/kvinnas rätt att känna glädje och stolthet över sitt kön! Oavsett hur det ser ut! Skönheten sitter i betraktarens ögon och hjärta!
Vi är alla olika och vi är alla fina!