• lördagsgodis

vägg med vaginor!

Såg nyss ett program på 4an om vaginor och kosmetisk kirurgi och med i programmet var en konstnär som jag missade namnet på som gjorde avgjutningar av vaginor. Någon som vet vad han heter skulle vilja ha en bild på konstverket men hittar inte när jag googlar

En prins & en prinsessa
  • Svar på tråden vägg med vaginor!
  • Morkullan
    Pleco skrev 2011-01-12 15:36:35 följande:

Tänk vad enkelt det hade varit om skolan hade visat ett liknande program eller haft böcker/planscher med bilder på könsorgan så att ungdommarna förstår att alla ser olika ut. Kanske om tio år?

Precis min åsikt! har faktiskt funderat på att skriva en bok och ut och föreläsa i högstadie och gymnasieskolor. Tyvärr har jag svårt att komma till skott så om någon vill norpa idén så var så god! Bara flickorna får känna glädje och stolthet över sina kroppar när de utvecklas till kvinnor!
  • Morkullan

Känner tyvärr inte till något liknande som med muttorna. Dock vet jag att Ylva Maria gjort avgjutningar av en hel del penisar. Kanske kan du be henne göra en plansch/bok med dem? Jag vill förresten också ha...

• ximena

Guu vilken härlig bild... Var det den som fanns som planch...?

• MrsMommy

Vill minnas att det var något liknande med i Sex and the city för många år sedan. Det var en konstnärinna som målade av kvinnors könsorgan och den pryda Charlotte vågade till slut vara modell. Coolt avsnitt som nog fick många att tänka till lite!

• Tola

Jag skulle inte vilja ha den på väggen :) men jag gillar den ändå. Den borde sitta uppe med ngn bra text så att alla ser ut vi kvinnor faktiskt oftast ser ut. Det är inte dom där porrfittorna man kan se i filmer. Oftast är det ju i blygdläpparna det sitter i, idealet. Om dom "perfekta", rätta läpparna där nere. Dom som inte syns utanför dom yttre och gärna ska allt vara helt kalt och blekt.*suck*..

• MissMurrig
    amorosa skrev 2011-01-12 15:31:46 följande:
    Var inte det programmet helt sjukt?????????? Jag blev helt chockad! Vad har gått snett i världen när man vill skära av sina blygdläppar för att de hänger ut för mycket...?? Jag fattar inte.... Vilka preferenser har tjejerna??
    Skulle nästan kunna tänka mig det. Men inte för utseendets skull, det är inte många som ska titta där iaf. Men för att de skaver mot trosor och kläder ibland.
  • Pleco

Jag har Penisboken hemma, där står en massa fakta om snoppar och bilder på hur olika man kan se ut, för er som letar nåt liknande om snoppar. Den är skriven mer åt det humoristiska hållet men fortfarande lärorik.

• ximena

Hejsan!! Var inne på hemsidan men hittade inte nån planch..? Kunde man beställa? Jag vill ha en....!!

• GulTussilago

I ett gammalt nummer av amelia fanns det ett helt uppslag med vaginor. Jag har  liksom aldrig sett någon annan än min egna, så det var intressant att se att de kunde se så olika ut!
    Dock var det många som skrev gnälliga kommentarer till tidningen efteråt, beskyllde dem för att ha blivit en porrtidning etc, de hade tydligen missuppfattat allting!
    (uppslaget i tidningen hade dessutom ihopklistrade blad, så ville man inte titta på dem kunde man hoppa över att sprätta upp dem)

Tror att det är bra att man får se att alla ser olika ut! I vår nutid ska ju alla se likanda ut, trots att man sällan göra det..

• Madaluha

Ok, jag håller med om att det kan vara vettigt att inte överföra att man tycker könet ser äckligt ut till sina barn. Men jag tror faktiskt inte att vi heller måste tvinga på dem en uppfattning om att könet är vackert heller. Visa o berätta i barnets takt, beskriva det positivt och tordas prata om det och vilken glädje det kan vara till (efter barnets ålder) och låta barnet tycka vad det själv vill om utseendet, utan att värdera deras uppfattning. Tycker de att könet ser konstigt/fult/vackert/roligt whatever så låt dem tycka det - det spelar ju ingen roll, huvudsaken att de inte känner att det är tabu och obehagligt så kan de väl få tycka vad de vill om utseendet - smaken är som baken ;D Däremot tycker jag också att det är viktigt att de inser att vi alla är skapta olika även där o att inget utseende där är mer rätt eller fel än något annat!

THINK OUTSIDE THE BOX!!!!
Svar på tråden vägg med vaginor!