• Lola Jämtland

Pappersinsamlingen...i vad?

Vad lägger ni pappersinsamlingen i?

Nåt snyggare eller en vanlig pappkasse?

Visa gärna om du har nån bild!

Jag behöver lite inspiration för jag är less på kartongen med lock som vi har...Jag vill ha nåt snyggare....

• Svar på tråden Pappersinsamlingen...i vad?
  • Lola Jämtland

Ni slänger allt på golvet eller?

• ebben

Nä,jag har en byrolåda,i en köpmandisk. Där lägger jag det mesta först,innan jag bär ut det till garaget i en papperspåse!

• sweetpea

Jag har en stor kasse i tyg från Lagerhaus, med rejäl botten, som jag köpte för nån tia. Den är blå, men en liknande finns i svart- och vitblommigt. Den fyller jag och bär sedan till insamlingen och tömmer när det behövs.

• Cornflakes

Jag är nog inte nån större inspirationskälla för dig då, jag har allt i en stor papperspåse under datorbordet

• Trynträ

Vi har en trälåda som är gjord för att samla papper i. Man sätter ett snöre på varje sida och knyter ihop allt till en bunt när lådan är full. Jättepraktiskt och faktiskt rätt fin.

• Lola Jämtland

Trynträ

Vart har ni köpt den? Det är nåt sånt vi är ute efter....tror vi.

• Trynträ

Hmmm....vi fick den från mina föräldrar för flera år sen. Tror de köpt den i Ica-kuriren eller Land tidningen. Fast det går nog att snickra en själv om man är lite händig.

• Lola Jämtland

Trynträ

En händig karl har jag.
    Så hittar vi inget så får han snickra en låda.

• Trynträ

Ja va bra. Du ska se att han lyckas. På den lådan som vi har så sitter det en spik på varje sida där man sätter fast snöret. Sen är det ett lock till.

• nelina

Tyvärr inte nåt att inspireras av här...tidningarna hamnar i en papperskasse som står i öppna spisen. Letar också efter nåt bättre, själv funderar jag på en sån där plåttunna från Ikea.

• plum

Jag köpte två korgar på IKEA en stor för tomflaskor och en mindre för tidningar. Ser snyggt och städat ut, istället för kassar

• Lola Jämtland

plum

Ja, nån korg har jag oxå funderat på.....

• nelina

Korgar var ju en bra idé! Ska nog köpa såna både till tomflaskorna och till tidningsreturen, så att det blir lite snyggt här hemma

Svar på tråden Pappersinsamlingen...i vad?