• uddetorp

Fler runt Halmstad? Eller även Halland/Småland?

Hej!
    Har flyttat från Småland för ca 1år sedan och skulle gärna vilja lära känna nya människor i närheten.
    Jag bor i Hyltebruk tsm med min sambo och min dotter på snart 2 år.

Jag skulle gärna vilja träffa fler antingen i Hylte eller Halmstad eller i närheten. Även ni i övriga Halland och Småland är välkommna.

Ni måste väl finnas därute eller hur?? Glad

• Svar på tråden Fler runt Halmstad? Eller även Halland/Småland?
  • Matildaaaa

Hejsan :) Jag bor i Falkenberg så det är ju ganska nära. Men jag väntar första barnet i slutet av augusti så jag har inga barn sedan tidigare om det var det du var ute efter.. ;)

• uddetorp
    Matildaaaa skrev 2011-01-13 11:45:59 följande:
    Hejsan :) Jag bor i Falkenberg så det är ju ganska nära. Men jag väntar första barnet i slutet av augusti så jag har inga barn sedan tidigare om det var det du var ute efter.. ;)
    Vad roligt med nån som bor liiite närmare iaf :)

Nej det spelar väl ingen roll om du har barn sen tidigare eller så. Gemenskapen och skaffa nya bekanta är ju huvudsaken :)
  • ph8205

Hej! Jag bor i Halmstad och väntar vårt första barn! Dock ska vi snart flytta härifrån men jag kanske kan hänga med till dess!

• uddetorp
    ph8205 skrev 2011-01-13 15:15:29 följande:
    Hej! Jag bor i Halmstad och väntar vårt första barn! Dock ska vi snart flytta härifrån men jag kanske kan hänga med till dess!
    Självklart! :) Som jag skrev åvanför så är det ju den nya gemskapen som kan vara rolig :)
    Hur kommer det sig att ni ska flytta och vart hade ni tänkt bege er? :)
  • ph8205

Vi ska flytta för maken har fått nytt jobb och vi kommer bege oss till Karlskoga! :)

• uddetorp
    ph8205 skrev 2011-01-13 15:22:03 följande:
    Vi ska flytta för maken har fått nytt jobb och vi kommer bege oss till Karlskoga! :)
    Oki, Ska det bli kul eller tråkigt att flytta från H-stad då? Hur länge har ni bott där? Uppvuxen där kanske?
    Hur känns det att flytta så långt då? Kul eller vemodigt?

Jag är uppvuxen i Skara egentligen och flyttade ner till Värnamo när jag fylttade hemifrån. Flyttade sen hit till Hylte efter ca 3 år. Jag hoppas ju att jag slipper flytta mer nu :)
    Men varje gång jag har flyttat så har det bara varit roligt!
  • ph8205

Det är lite både och! Kul för att min man har fått ett jobb som han verkligen vill ha och för att vi kommer närmare Eskilstuna där vi båda är uppvuxna! Är stor skillnad på ca13-14mil och 48-50mil som det är nu, speciellt som vi nu ska ha barn och bådas föräldrar (bor kvar i Eskilstuna) har längtat så enormt efter barnbarn!
    Sen är det ju såklart lite tråkigt att flytta från alla våra vänner och från mitt jobb som jag trivs på men jag jobbar bara timmar så jag hoppas jag kan hitta något nytt däruppe!

Min man har bott här i Halmstad sen -02 och jag flyttade hit -06! Jag har bott i Göteborg oxå i 3år innan jag flyttade hit men vi har båda hela tiden sagt att vi skulle vilja flytta närmare Eskilstuna! 
    Även om Halmstad är en enormt härlig sommarstad så ska det bli spännande att flytta till en ny stad!

• Malin8903

Jag bor i Hylte och har bott här i lite över 1 år, flyttade hit för kärleken haha:) Så lite mer nytt folk här i hylte skulle man vilja lära känna.

• uddetorp
    Malin8903 skrev 2011-01-20 09:59:04 följande:
    Jag bor i Hylte och har bott här i lite över 1 år, flyttade hit för kärleken haha:) Så lite mer nytt folk här i hylte skulle man vilja lära känna.
    Hylte! Fan va kul! :) haha

Jag flyttade också hit för ca ett år sen och guess what? Jag flyttade också för att jag träffade kärleken :P haha fan vilket sammanträffande.

Vi bor vid Elias Fries skolan. Om du har koll på läget då :P På Enegatan

Du då? :)
Svar på tråden Fler runt Halmstad? Eller även Halland/Småland?