Malin8903 skrev 2011-01-22 16:20:03 följande:
Ja man blir ju aldrig färdig med ett hus hur mycket man än gör, men det är ju roligt också att göra det till sitt eget och gå runt och pilla lite med allt, Men ja som sagt det är ju inte gratis precis hehe.
Ja, jag sökt faktiskt på ordet "Hylte" och då kom denna tråden upp, så det är verkligen roligt, jag har inte heller så många här mest personer som man är bekanta med men som man inte umgås så mycket med så att säga.
Jag prövade det där med att träffas via nätet innan jag träffade min sambo, men det funkade inte, istället träffade man sin kille i krogmiljö hehe lite otippat det också kanske...
Aha så du har flyttat runt lite då:)
Det blir ju så om man vet vad man känner så går det ju snabbt, min sambo och jag har varit tsm i 3 år men jag flyttade inte hit på heltid så att säga för något år sen.
Arbetslös är ju inte så roligt att vara, har också varit det så vet hur det känns, men just nu pluggar jag till undersköterska faktiskt så får hoppas på jobb efter det:), det är inget du har funderat på, att börja plugga?
Men annars så gör jag väl det du gör går promenader och sånt:) så jag är också hemma hela dagarna eftersom studierna är på distans och min sambo jobbar natt så han sover på dagarna så man kan ju inte väsnas så mycket när han sover så är svårt ibland att komma på något att göra om man inte pluggar.
Vi kanske skulle kunna ta en promenad eller nått i veckan kanske om du vill? Sen så på fredag kommer vi faktiskt åka till Egypten i 2 veckor, men vi kan ju träffas efteråt om du tycker det blir för tidigt nästa vecka:P
Haha förresten vad heter du och övriga familjen?
Funderar på att lägga in en profilbild på mig så du får veta hur jag ser ut, känns lite orättvist att jag vet hur du ser ut men att du inte vet hur jag ser ut hehe....
Ok, nä, jag känner inte direkt att jag skulle ha viljan eller orken till att börja plugga igen.. Det är väl antagligen inte min grej. Plus att det nog inte skulle hjälpa till ekonomiskt i nuläget.
Man hoppas ju mest på att det ska dyka upp nått jobb snarast som kan passa. Det behöver ju inte vara så att jag kommer jobba med det yrket hela livet men iaf så att man får lite mer inkomst :)
Aha, jag har levt ihop med nattarbetare förut och det är inte så superkul.. Men det kan vara komplicerat med min sambos jobb också. Han kör ju lastbil för Hyltebruks transport och jobbar ena veckan mellan ca 4.00-14.00 (lite varierande tider) och andra veckan från ca 10.00-21.00 Det gör ju att våra och framförallt hans dygnsrytm kan bli väldigt olika. Ena veckan kanske han måste gå och lägga sig vid 19.00 och det kan ju kännas lite väl tidigt för mig ibland osv.. Så jag förstår hur du kan ha det :)
Jag tar gärna en promenad med dig i veckan om du vill :) Min dotter går hos dagmamma på Mån, Tis och Tors från 9.00-14.00 Inte för att det har någon betydelse för min del. Hon kan ju så klart följa med på vår promenad om det skulle bli på någon annan tid.
Men som sagt så spelar det ingen större roll för mig vilken tid eller dag det blir. Bestäm du.
Jag heter Veronica och min sambo Andreas. Och dottern heter Mathlida
Tor förresten du känner min svägerska, Hanna. Hon bor i Rydö och ni är tydligen vänner på fb.
Vet lite smått vem din sambo är också. Jag och Andreas var och festade en gång hos Lotta och då var han och hans bror där också.. Hans bror verkar förövrigt ha vädligt dåligt ölsinne.. Då han tafsade och var allmänt otrevlig, stirrade hela tiden på mig på festen. Har bara träffat honom den gången men är ju inte så intresserad av att träffa honom igen efter det kanske..
Jag har förresten sett dig på bild, för Hanna visade dig på fb. Hon sa att du var trevlig men att ni inte hade så mycket kontakt.
Men som sagt, kul att träffa nån som också är från Hylte :)