• uddetorp

Fler runt Halmstad? Eller även Halland/Småland?

Hej!
    Har flyttat från Småland för ca 1år sedan och skulle gärna vilja lära känna nya människor i närheten.
    Jag bor i Hyltebruk tsm med min sambo och min dotter på snart 2 år.

Jag skulle gärna vilja träffa fler antingen i Hylte eller Halmstad eller i närheten. Även ni i övriga Halland och Småland är välkommna.

Ni måste väl finnas därute eller hur?? Glad

• Svar på tråden Fler runt Halmstad? Eller även Halland/Småland?
  • uddetorp
    Malin8903 skrev 2011-01-22 16:20:03 följande:
    Ja man blir ju aldrig färdig med ett hus hur mycket man än gör, men det är ju roligt också att göra det till sitt eget och gå runt och pilla lite med allt, Men ja som sagt det är ju inte gratis precis hehe.

Ja, jag sökt faktiskt på ordet "Hylte" och då kom denna tråden upp, så det är verkligen roligt, jag har inte heller så många här mest personer som man är bekanta med men som man inte umgås så mycket med så att säga.

Jag prövade det där med att träffas via nätet innan jag träffade min sambo, men det funkade inte, istället träffade man sin kille i krogmiljö hehe lite otippat det också kanske...

Aha så du har flyttat runt lite då:)
    Det blir ju så om man vet vad man känner så går det ju snabbt, min sambo och jag har varit tsm i 3 år men jag flyttade inte hit på heltid så att säga för något år sen.

Arbetslös är ju inte så roligt att vara, har också varit det så vet hur det känns, men just nu pluggar jag till undersköterska faktiskt så får hoppas på jobb efter det:), det är inget du har funderat på, att börja plugga?

Men annars så gör jag väl det du gör går promenader och sånt:) så jag är också hemma hela dagarna eftersom studierna är på distans och min sambo jobbar natt så han sover på dagarna så man kan ju inte väsnas så mycket när han sover så är svårt ibland att komma på något att göra om man inte pluggar.

Vi kanske skulle kunna ta en promenad eller nått i veckan kanske om du vill? Sen så på fredag kommer vi faktiskt åka till Egypten i 2 veckor, men vi kan ju träffas efteråt om du tycker det blir för tidigt nästa vecka:P

Haha förresten vad heter du och övriga familjen?

Funderar på att lägga in en profilbild på mig så du får veta hur jag ser ut, känns lite orättvist att jag vet hur du ser ut men att du inte vet hur jag ser ut hehe....
    Ok, nä, jag känner inte direkt att jag skulle ha viljan eller orken till att börja plugga igen.. Det är väl antagligen inte min grej. Plus att det nog inte skulle hjälpa till ekonomiskt i nuläget.
    Man hoppas ju mest på att det ska dyka upp nått jobb snarast som kan passa. Det behöver ju inte vara så att jag kommer jobba med det yrket hela livet men iaf så att man får lite mer inkomst :)

Aha, jag har levt ihop med nattarbetare förut och det är inte så superkul.. Men det kan vara komplicerat med min sambos jobb också. Han kör ju lastbil för Hyltebruks transport och jobbar ena veckan mellan ca 4.00-14.00 (lite varierande tider) och andra veckan från ca 10.00-21.00 Det gör ju att våra och framförallt hans dygnsrytm kan bli väldigt olika. Ena veckan kanske han måste gå och lägga sig vid 19.00 och det kan ju kännas lite väl tidigt för mig ibland osv.. Så jag förstår hur du kan ha det :)

Jag tar gärna en promenad med dig i veckan om du vill :) Min dotter går hos dagmamma på Mån, Tis och Tors från 9.00-14.00 Inte för att det har någon betydelse för min del. Hon kan ju så klart följa med på vår promenad om det skulle bli på någon annan tid.
    Men som sagt så spelar det ingen större roll för mig vilken tid eller dag det blir. Bestäm du.

Jag heter Veronica och min sambo Andreas. Och dottern heter Mathlida
    Tor förresten du känner min svägerska, Hanna. Hon bor i Rydö och ni är tydligen vänner på fb.
    Vet lite smått vem din sambo är också. Jag och Andreas var och festade en gång hos Lotta och då var han och hans bror där också.. Hans bror verkar förövrigt ha vädligt dåligt ölsinne.. Då han tafsade och var allmänt otrevlig, stirrade hela tiden på mig på festen. Har bara träffat honom den gången men är ju inte så intresserad av att träffa honom igen efter det kanske..

Jag har förresten sett dig på bild, för Hanna visade dig på fb. Hon sa att du var trevlig men att ni inte hade så mycket kontakt.

Men som sagt, kul att träffa nån som också är från Hylte :)
  • Malin8903
    uddetorp skrev 2011-01-23 19:43:38 följande:
    Ok, nä, jag känner inte direkt att jag skulle ha viljan eller orken till att börja plugga igen.. Det är väl antagligen inte min grej. Plus att det nog inte skulle hjälpa till ekonomiskt i nuläget.
    Man hoppas ju mest på att det ska dyka upp nått jobb snarast som kan passa. Det behöver ju inte vara så att jag kommer jobba med det yrket hela livet men iaf så att man får lite mer inkomst :)

Aha, jag har levt ihop med nattarbetare förut och det är inte så superkul.. Men det kan vara komplicerat med min sambos jobb också. Han kör ju lastbil för Hyltebruks transport och jobbar ena veckan mellan ca 4.00-14.00 (lite varierande tider) och andra veckan från ca 10.00-21.00 Det gör ju att våra och framförallt hans dygnsrytm kan bli väldigt olika. Ena veckan kanske han måste gå och lägga sig vid 19.00 och det kan ju kännas lite väl tidigt för mig ibland osv.. Så jag förstår hur du kan ha det :)

Jag tar gärna en promenad med dig i veckan om du vill :) Min dotter går hos dagmamma på Mån, Tis och Tors från 9.00-14.00 Inte för att det har någon betydelse för min del. Hon kan ju så klart följa med på vår promenad om det skulle bli på någon annan tid.
    Men som sagt så spelar det ingen större roll för mig vilken tid eller dag det blir. Bestäm du.

Jag heter Veronica och min sambo Andreas. Och dottern heter Mathlida
    Tor förresten du känner min svägerska, Hanna. Hon bor i Rydö och ni är tydligen vänner på fb.
    Vet lite smått vem din sambo är också. Jag och Andreas var och festade en gång hos Lotta och då var han och hans bror där också.. Hans bror verkar förövrigt ha vädligt dåligt ölsinne.. Då han tafsade och var allmänt otrevlig, stirrade hela tiden på mig på festen. Har bara träffat honom den gången men är ju inte så intresserad av att träffa honom igen efter det kanske..

Jag har förresten sett dig på bild, för Hanna visade dig på fb. Hon sa att du var trevlig men att ni inte hade så mycket kontakt.

Men som sagt, kul att träffa nån som också är från Hylte :)
    Ja det där med olika dygnsrytmer kan vara komplicerat, men det funkar hyfsat ändå tycker jag:)

Aha då vet jag vilka ni är på ett ungefär:) har inte träffat er men har sett på fb och sånt. Ja Lotta sa något om det att Rikard hade gjort något så att Andreas blev fly förbannad eller var det var och ja han tål ingen sorts alkohol över huvudtaget typ. Men jag lovar du/ni behöver inte träffa honom igen om vi skulle börja umgås så du inte behöver vara orolig för det:)

Ja Hanna har jag träffat några gånger genom Lotta:)

Men imorgon(tisdag) vid 10 eller 10. 30 eller något sådant kanske skulle passa?
  • uddetorp
    Malin8903 skrev 2011-01-24 09:44:19 följande:
    Ja det där med olika dygnsrytmer kan vara komplicerat, men det funkar hyfsat ändå tycker jag:)

Aha då vet jag vilka ni är på ett ungefär:) har inte träffat er men har sett på fb och sånt. Ja Lotta sa något om det att Rikard hade gjort något så att Andreas blev fly förbannad eller var det var och ja han tål ingen sorts alkohol över huvudtaget typ. Men jag lovar du/ni behöver inte träffa honom igen om vi skulle börja umgås så du inte behöver vara orolig för det:)

Ja Hanna har jag träffat några gånger genom Lotta:)

Men imorgon(tisdag) vid 10 eller 10. 30 eller något sådant kanske skulle passa?
    Ok, vad bra. Jo men han är ju inte ensam om det heller. Fins ju tyvär människor som blir en helt annan person när dem börjar dricka och Rikard verkar ju vara en sådan människa faktiskt. Känns könt om man kunde undvika honom så mycket som möjligt som sagt om vi skulle börja umgås :)

Ja, som sagt så ska jag lämna Mathilda hos dagmamma vid 9 så den tiden skulle nog bli väldigt bra. :) Vart ska vi ses då? Vid din gata eller nån anna central plats som vid konsum eller vad tycker du? Inte heller nått som har någon betydelse för mig :)
  • Malin8903
    uddetorp skrev 2011-01-24 10:02:07 följande:
    Ok, vad bra. Jo men han är ju inte ensam om det heller. Fins ju tyvär människor som blir en helt annan person när dem börjar dricka och Rikard verkar ju vara en sådan människa faktiskt. Känns könt om man kunde undvika honom så mycket som möjligt som sagt om vi skulle börja umgås :)

Ja, som sagt så ska jag lämna Mathilda hos dagmamma vid 9 så den tiden skulle nog bli väldigt bra. :) Vart ska vi ses då? Vid din gata eller nån anna central plats som vid konsum eller vad tycker du? Inte heller nått som har någon betydelse för mig :)

Jo både jag och min sambo har försöker prata vett med honom att han inte ska dricka så mkt, men vi har gett upp för längesen....Men han är trevlig annars, men jag tycker att man inte ska dricka om man blir så förändrar som han blir när han dricker....

Ja du skulle kunna komma ner hit om du vill det. (tror inte du kidnappar mig eller något sådant så en central plats behövs inte för mig iaf haha), har ingen betydelse för mig heller, men kom ner hit vid någon gång vid 10 tiden om du vill så kommer jag ut:) ...Bor ju dörren mittemot Lottas....

• uddetorp
    Malin8903 skrev 2011-01-24 11:03:45 följande:

Jo både jag och min sambo har försöker prata vett med honom att han inte ska dricka så mkt, men vi har gett upp för längesen....Men han är trevlig annars, men jag tycker att man inte ska dricka om man blir så förändrar som han blir när han dricker....

Ja du skulle kunna komma ner hit om du vill det. (tror inte du kidnappar mig eller något sådant så en central plats behövs inte för mig iaf haha), har ingen betydelse för mig heller, men kom ner hit vid någon gång vid 10 tiden om du vill så kommer jag ut:) ...Bor ju dörren mittemot Lottas....

Ok, det kan jag göra. Nä, jag brukar inte bita folk som jag inte känner allt för väl :P
    Hm, ok, har inte jätte koll på vilken länga som Lotta bor heller... :P Men vilken länga från centrumhållet är det? Andra? Första eller andra ingången?.. Tänkte vi kunde lägga till varandra på fb så kan jag maila dig mitt nr om nått skulle bli lite tokigt så att man kan nå varandra :)
  • Malin8903

Aha hmm det är första huset från centrum alltså dessa husen med blå balkonger så är det andra ingången.

Ja det kan vi göra:)

• uddetorp
    Malin8903 skrev 2011-01-24 11:17:25 följande:
    Aha hmm det är första huset från centrum alltså dessa husen med blå balkonger så är det andra ingången.

Ja det kan vi göra:)
    Ok, men då ska jag nog hitta. Vill du att jag knackar på eller ska jag vänta utanför er dörr eller ute vid porten? Tänkte om din sambo sover då så kanske han inte tycker om att jag knackar på dörren :)
  • Malin8903
    uddetorp skrev 2011-01-24 11:26:13 följande:
    Ok, men då ska jag nog hitta. Vill du att jag knackar på eller ska jag vänta utanför er dörr eller ute vid porten? Tänkte om din sambo sover då så kanske han inte tycker om att jag knackar på dörren :)
    Hmm ja du kan väl knacka lite lätt om du vill det vaknar han inte av:)
  • uddetorp
    Malin8903 skrev 2011-01-24 12:08:03 följande:
    Hmm ja du kan väl knacka lite lätt om du vill det vaknar han inte av:)
    Oki, då gör jag det. Du får ha ett spetsat öra mot dörren då så att du hör en lätt knackning :)
  • uddetorp
    littlemisstrouble skrev 2011-01-22 19:12:26 följande:
    i nässjö har jag bott sen 2002 med min make. vi gifte oss 2008. har inga barn ännu men hoppas det kommer i framtiden här nån gång. jobbar som uska.
    oki. Har du husdjur eller så då? Trivs du i ditt jobb? Jobbat som det länge? Hur hittade du till fl?
Svar på tråden Fler runt Halmstad? Eller även Halland/Småland?