• mina1

Förskoleproblem

Jag struntade i förskolan för mitt/mina större barn då det är mest ett himla springande för mig samt att jag anser att de hinner institutionaliseras under sina 10 år med skolplikt.

Stanna hemma, barnen accepterar snart det också, bara de får varva ner några veckor.
    Lycka till.

• mina1
    annamon skrev 2011-01-12 13:27:41 följande:

När jag var hemma med andra barnet var första 2 år, hade han hemma till han var drygt 3,5 år. Vi var mycket på öppna förskolan och sånt. Så jag tycker absolut att jag ändå anstänger mig och hittar på mycket med barnen. Men nu när de två går på förskolan och de trivs. De är väldigt aktiva(det är väl förvisso alla barn men kanske vissa ändå har lättare för lugna aktiviteter...) så jag tycker de får lite mer utlopp för det på förskolan. De handlar ju "bara" om 15 h. Dessutom börjar ju 5,5åringen skolan till hösten och då känns det taskigt att ta honom ifrån kompisarna nu. Och är vi på öppna förskolan är det nästan bara småbarn där. Tyvärr är det inte många barn i 5årsåldern som kan leka tillsammans. Samtidigt är jag jätteglad att kunna vara hemma med barnen så länge som jag kommer vara. De två äldsta kommer förmodligen inte behöva vara på försklan mer än de 15 timmarna innan de börjar skolan och de timmarna tycker jag ändå de har glädje av.

mina1:Tack för ditt svar! Är tacksam för fler!

Jag skulle inte heller ta bort förskolan om jag hade en 5,5 åring som gick där. Om det inte var så att min vardag skulle vara mycket lättare om så skedde. (Bara så du vet )
Svar på tråden Förskoleproblem