Inlägg från: Anonym (Ont) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ont)

Svullna missfärgade tår!

Jag har en detter på fjorton år som i början av december fick svullnader på tårna. Tre tår på ena foten och två tår på andra. Hon har bra skor och det är inte orsakat av tryck eller skav. Det började som svullna bulor som gjorde jätte ont. Övergick till blånader och nu är tårna svullna som prinskorvar och röda. Vi har varit hos distriktssköterskan och hon kunde inte hjälpa oss, hon hade aldrig sett något liknande. Nu har vi fått en tid till läkaren om TVÅ veckor. Hon har jätte ont och de är missfärgade och kliar jättemycket.

Är det någon som har någon aning om vad det kan vara? Eller tips på vad hon kan göra! 

• Svar på tråden Svullna missfärgade tår!
  • Anonym (Ont)

Men det är på båda fötterna. Och hon har ingen spricka. Vi har ju varit på vårdcentralen och de tyckte inte det var akutenmaterial så att säga!

• Anonym (Ont)

Tack, ska ringa igen!

• Anonym (Ont)

Ringde och tjatade och vi fick en läkartid till 15.45

• Anonym (Ont)

Läkaren hade aldrig sett något sådant här! Och hon kunde inte ställa någon diagnos. Men skrev ut en starkare kortisonsalva. Det inger inget förtroende när de inte har en aning och sedan skriver ut ett recept lite på måfå!

• Anonym (Ont)
    Anonym (barnsjukskötersk) skrev 2011-01-12 22:08:04 följande:

Jag har läst TS och kan självfallet inte göra någon bedömning utifrån den, det låter ju verkligen som flickan har det besvärligt, men akuten tycker jag är fel förstahandsställe att söka vård på. Hon har haft besvären en tid om jag förstått rätt. Däremot så tycker jag det var jättebra att mamman inte accepterade att vänta i två veckor på ett läkarbesök.

Till TS, förstår att du känner dig bekymrad när läkaren inte riktigt visste vad det kunde vara, tycker du ska be läkaren  VC skriva en remiss till en barnläkarmottagning för vidare utredning.

Nej, till akuten hade vi aldig åkt! Men vi ska ge det två veckor tyckte läkaren med kortisonsalva morgon och kväll och är det inte bättre så ska jag se om de inte kan remitera henne!
Svar på tråden Svullna missfärgade tår!