• Ysta

Dyrt att lämna in skor hos skomakaren, andra alternativ?

Jag har köpt ett par jättesnygga skinnstövlar på Scorett av märket D for Dasia. De är snygga, sköna och var på rea så de kostade bara 450 kr vilket jag tycker är ett fynd.

Men problemet är att sulan är av plast så den är snorhal och skorna går inte att använda utomhus förrän till sommaren... Känns ju trist.

Ringde enda skomakaren som finns här i stan och det skulle kosta 400 kr att limma på en gummisula. Hutlöst dyrt!!

Finns det några andra alternativ? Kan man beställa gummisulor på nätet och göra det själv kanske??

• Svar på tråden Dyrt att lämna in skor hos skomakaren, andra alternativ?
  • rockdoll

Oj.
    Du kan inte annonsera i lokaltidningen? Det kanske finns någon hobby-skomakare som kan fixa åt dig?

Fick ett par skor som min farmor hade haft när hon var ung som behövde klackas om. Skomakaren här i stan tog 70 kr för det och det var gjort på 2 dagar.
    Lämnade in ett annat par skor som hade en reva precis vid en dekorsöm. Eftersom han inte kunde laga det "osynligt" behövde jag bara betala 30 kr.
    Jag är tacksam för våran skomakare :)

• Ysta

Tvivlar på att det finns nån här i Luleå... Men eventuellt så ska jag åka till Umeå nu på lördag så jag hade tänkt ringa nån skomakare där imorrn och höra om de är billigare.

• rockdoll

Skomakeri 1 i Umeå verkar vara ett bra ställe, jag vet inga priset, men har läst lite om stället på nätet och han har fått bra kritik!
    :)

• Miiem

Jag skulle inte göra det själv, behövs nog speciellt lim och så för att det skall sitta bra under lång tid.
    Gå till Mästerkattens skomakeri mitt emot Plaza hotell i Umeå, är jättenöjd med dem!

Svar på tråden Dyrt att lämna in skor hos skomakaren, andra alternativ?