Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Ingen Lust

Omöjligt att svara på med så lite bakgrundsinformation... tror dock inte ett piller är den rätta vägen.

Har du pratat med henne? Vet du varför det gått så lång tid? Äter hon hormonella p-medel tex. p-piller? Har ni haft ett regelbundet bra sexliv tidigare?

• Anonym (hmm)

Låter jättejobbigt. Förstår hon hur svårt detta är för dig tror du? hur är ert förhållande i övrigt?

Visst kan hon gå och kolla hormonerna. Men jag tror nog inte det är det som fattas. Har ni barn? Möjlighet till egen tid7barnvakt? Har hon tid för sig själv?

Du skriver att hon gått upp i vikt, som jag förstod det i alla fall. Kanske är hon missnöjd över sin kropp och känner sig osexig, deppig... kan det vara så tror du?

• Anonym (hmm)

Har ni närhet för övrigt? Kroppskontakt? Kramar, kyssar, smek?

Jag tror nog det enda du kan göra är att sätta dig ner med henne ( inte i en sexuellt laddad situation) och förklara för henne att du inte vill ha det så här. Fråga vad hon tycker om att ni så sällan har sex. Vad hon tror att det beror på. Få henne att förstå att det är allvar.

Jag skulle också försöka få till en helg för er själva. Åk bort, prata, mys, tänk på hur det var innan ni fick barn.

Du verkar ju vara en supermysig kille som verkar ha försökt få till det på ett kärleksfullt och fint sätt!

Svar på tråden Ingen Lust