• scrapparlotta

yoghurt utan för mycket socker i??

vilken typ av yoghurt ger ni era barn som inte innehåller för mycket socker. Det är ju för mycket socker i allt verkar det som. Jag tror i och för sig att det är lite hysteri i det, men visst är det onödigt socker överallt.

Vår tjej är 1 år nu och har ätit turkisk yoghurt innan, med lite fruktpure i. Men helt plötsligt tyckte hon inte om det. Försökte utan fruktpure i, men det gick inte heller. Så var vi hos en kompis i helgen, och där fick hon lite mellanmål av dom, yoggi yoghurt och det åt hon gladerligen. Men det är väl ganska mycket socker i dom eller?? Kan ni tipsa mig om nån bra yoghurt som är bra för barn??

• Svar på tråden yoghurt utan för mycket socker i??
  • Vanilj

Jag tycket provivas youghurt är bra.

• Marlene

vi ger bara turkisk yogurt

• Petra i Kattland

Yoggi mini är väl utan socker?

• Jojo77

naturell yogurt med mosade jordgubbar i

• Lishon

Arlas milda yogurt naturell äter vi. Inte så söt men 3% fett som de små ska ha. Man kan ju blanda i lite sylt eller fruktpure för att det ska smaka lite godare.

• nannec

Jag är också på jakt efter en yoghurt som är fett men inte söt. Hemma äter vi arlas ekologiska naturella yoghurt med pure eller frukt i men jag vill ha en bra sort som är "portionsförpackning" som är bra att ta med sig när man är borta.... Nån som har något tips?

• luzorsus

köp danonino istället.......................de små färgglada burkarna som ä ri typ 6-pack, de är sockerfria, en kvargprodukt, ej exakt samma sammansättning som yoghurt men smakar lika..............med frukt i...........

• jojo82

När började ni ge dom yoghurt?

• MID

För små barn är de ju bra med mkt fett och inget socker så de bästa är väl Turskisk yogurth eller grekisk matlagnings yogurth etc och sen kan man smaksätta med färsk frukt om dom vill ha ngt i den. Alla andar smaksatta yogurthar har väl tyvärr socker i sig.
    Vi började med yoghurt då han var kanske 8 mån eller så; då fick han bara lite som mellis men efter året så han han ätit yogurth nästan dagligen; till mellis, frukost eller efterrätt.

Svar på tråden yoghurt utan för mycket socker i??