• Ernst Hugo

Mulliga på dejting

Har ju funnits en del trådar här om mulliga kvinnor. Gillar män mulligt och på vilket sätt osv.......

Själv tycker jag det är vackert och kvinnligt men har en undran. Jag är singel och kollar dejtingsidor, men på de "vanliga" sidorna finns knappt några mulliga kvinnor. Varför???

Så min fråga till alla kvinnor som har koll i ämnet............varför är mulliga kvinnor inte på vanliga dejtingsidor?

• Svar på tråden Mulliga på dejting
  • Lördagkväll

Jag finns på flera sidor, men det är sällan män skriver.. ja förutom på sexsajterna..

• giftfri
    Ernst Hugo skrev 2011-01-20 18:38:24 följande:
    Men varför finns det inga mulliga på dejtingsidor??
    Det finns det, men den är mer sexinriktad mulligt.se
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • giftfri
    anna0079 skrev 2011-02-17 22:15:25 följande:
    Hm jag är mullig och finns med på dejtingsidorna inget jag riktig skryter om men inget jag  gömmer heller. Jag har fått för mig att alla män på desa sidor vill ha smala supermodeller.

Så känns som att du är rätt så unik om att vilja ha mulliga tjejer. Var går gränsen mellan mulligt, tjock och fetma?
    Hmm, vet inte var du testat nånstans, men mulliga kvinnor brukar inte ha några problem med att få kontakt.., gränsen du frågar efter finns inte, men du kan ju beskriva dig lite mer i din profil till att börja med, så ska du se att männen på FL åxå vaknar till liv.
    Kan väl inte va så svårt att skriva att du gärna vill träffa en man, en som gillar en mullig kvinna, å lite om din storlek..., fega inte ur nu, för hur ska nån då veta vad du vill.. 
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • Anonym (ansikte)

om du vill ha en större tjej så bara kolla på hennes bilder,om hon bara har bilder på sitt ansikte så e hon me 90% tjock, iaf enligt mig...... gått på en del nitar me tjejer som tyckt sig va normalt byggd  men e man 160 å väger 80 så e man inte normalt utan mulligt bygg ;) 

• LillaTanten

Visst finns det mulliga kvinnor på dejtingsiter - men eftersom en av de saker som det talas så mycket om när det gäller nätdejting är ju att "det inte är så fokuserat på utseende utan andra kvaliteter" - vilket är rena rama BS enligt mig. Men det kan ju kanske vara därför mulliga kvinnor - som väldigt ofta är otroligt självmedvetna - inte skriver nåt om sitt utseende i sin pres?

På den tiden jag fanns på sådana ställen var jag väldigt noga med att påtala att jag inte är någon tunnis, kanske främst för att den sortens män som tycker att utseendet är det viktigaste inte är rätt sorts män för mig. Underligt nog fick jag en massa mail från män som typ ville "övertala" mig om att jag säkert inte alls var tjock/mullig/fet...

Dessutom har jag en liten tanke om att det finns män som ser oss mulliga/tjocka/feta kvinnor som ett lätt byte, jag har själv fått höra att vi tjockisar ska "vara tacksamma för att det finns någon som vill sätta på oss så som vi ser ut"... Men det är en erfarenhet som jag hoppas att jag inte delar med så värst många andra, om ens någon :)

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • redneck girl
    hm...nu är jag ju större och har ansiktsbild. men om jag vart som en pinne hade jag inte stått och visat baken eller magen för alla här inne iaf.
    Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Finast

*Gissar* För att de flesta tjejer tror att alla killar vill ha smala och vältränade tjejer?

Jag finns också på en hel del dejtingsidor och skriver alltid att jag Inte är smal och vältränad. Jag är kurvig  med både rumpa, lår, mage och bröst och om det inte passa ska de klicka vidare. Sen är jag noga med att påpeka det också, om det råkar vara nån virrig man som pratar med mej trots att han uttryckligen skrivit att han vill ha en smal tjej

• Lindha74

Men vart går gränsen för att vara mullig egentligen? Jag vet när jag var 22 typ och vägde mer än vad jag gör nu så var det en kille som blev sjukt intresserad av mig för att han sett mig på en hockey match och sen fick jag höra på omvägar att han sen när han såg "hela" mig tyckte att jag hade för stor rumpa och därför inte var intresserad längre... Då blev jag lite chockad :)

Jag brukar beskriva mig själv som kurvig, men å andra sidan finns jag inte på dejtingsajter längre heller :)

Varför dom mulliga tjejerna lyser med sin fråvaro på dejtingsajter är väl mest pga av dåligt självförtroende och för att dom tror att alla killar vill ha jätte smala fotomodellsliknande tjejer.

Tror definitivt inte att det har att göra med att "dom flesta tjejer som är mulliga är låginkomsttagare iaf" som någon kläckte ur sig lite längre upp...

• Annanym

Åh, jag hänger på ett antal dejtingsidor, men får aldrig napp. De killar jag skriver till svarar inte och de killar som skriver till mig vill bara ligga. Inget fel i att ligga, men det är inte mitt primärmål faktiskt. Så vi finns, men ingen vill ha oss. Nu är jag för all del lite större än mullig, men söt, trevlig, charmig, rolig, smart och en massa annat - som inte tycks hjälpa.

Svar på tråden Mulliga på dejting