• Eevy

Rädd för att födabarn igen....

Det jag kan råda dej till då, jag hade en traumatisk förlossning själv ,är att gå på aurorasamtal innan förlossningen nästa gång. Där får du prata med en barnmorska, du får bekriva vad du är rädd för och ni tillsammans planerar nästa förlossning utifrån det,du får lämna önskemål om hur du vill ha det. Förlossningsrädsla kan i vissa fall göra att man får planerat snitt. När det gäller amningen så är det faktiskt helt upp till dej. Det är hemskt att man nästan ska  bli tvingad att amma då det inte känns bra och/eller man inte har tillräckligt med mjölk, det mår ju varken mamma eller barn bra av. Jag ammade och visst är det bra om det fungerar men jag är så less på denna amningshysteri som tragiskt nog fortfarande förekommer trots att vi lever på 2000-taletSkrikandes

Det jag oxå vill säga är att låt inte rädslan för ännu en jobbig förlossning göra att du väljer att inte skaffa ett barn till,de tankarna fanns hos mej den första tiden men jag tror att man skulle ångra sig bittert den dagen det är för sent att skaffa ett syskon.. Gå i terapi eller på annat sätt bearbeta det ni vad med om. Det troliga är att nästa förlossning går mkt bättre då det finns en helt annan beredskap och förberedelse med tanke hur det gick första gången. Så resonerar jag iaf, det ska gå bra den här gången!

Lycka till! Kram

Svar på tråden Rädd för att födabarn igen....