• M Y L F

min pojkvän slösar pengar och vill låna av mig, snälla ge mig råd! (långt)

Jag undrar om han har ett spelberoende som du inte känner till?

Jag tyckte att 3500 att spendera på sig själv var mycket, men vad gör han med 7000 på 2 veckor?
    Inte går allt det till snus, godis, drickor, mackor och lunch. 

Jag tror att han har allvarligare problem än att han "bara" är slösaktig. Jag känner flera killar som spelar bort mycket pengar på både trav och spelmaskiner. Tror att deras sambos/fruar inte har en aning om det.

Prata med honom och be honom redovisa vad han gör med pengarna och prata igenom hur ni ska ha det med ekonomin. Låter ju väldigt tråkigt att han ska spendera upp 7000 kr på "skit" när man kan spara till något roligare. 

• M Y L F
    Smilla86 skrev 2011-01-13 12:05:43 följande:
    Ja eller hur, skulle aldrig klara av att spendera så mycket på besinstationer och inte på bensin. Innan löning tankade han upp fullt och har inte behövt tanka än. Det är 95 kr hit och 70 dit på bensinstationerna och då inte på snus eftersom han köper 2 stockar i början av månaden. Dessutom är många av köpen på samma dag. Fattar inte vad han håller på med och han säger att han inte vet var pengarna går till... Han kommer inte ihåg säger han. Han blir svinsur så fort jag frågar honom om pengar, men jag tror inte han håller på med spel och sånt. De 50 000 kr finns inte kvar tyvärr, vi reste utomlands en del förra året och så har vi köpt en bil till honom och så diverse utgifter såsom ny diskmaskin och tvättmaskin.. Och så ville han ha en båt, så då köpte vi det. Ville inte, men gick med på det för att han är så "snäll" eftersom vi har delad ekonomi. Har lust att sälja den jävla båten.
    Fast jag fattar inte att du går med på allt som han vill ha. Ni har ju både hus och barn att lägga pengar på. Är en båt något att prioritera just nu? Det måste ju ändå vara ganska dyrt?

Även om du inte tror att han spelar, så gör han ju uppenbarligen av med pengar och mycket pengar dessutom. Många har redan räknat ut att 7000 kr på veckor kan inte bara vara snus, godis, luncher osv... 

Jag skulle ju aldrig acceptera att min man la sådana summor på så kort tid utan att veta vart pengarna har gått till. Inte ens om jag inte kunde bidra med så mycket ekonomiskt just då, det kan och kommer kanske att ändra sig i framtiden. Har man valt gemensam ekonomi, som jag tycker är rimligt när man både skaffar hus och barn, så ska du inte känna att han kan få behålla alla pengar bara för att det just nu är han som drar in mest. 

Då hade jag antagligen bett honom dra dit pepparn växer.
  • M Y L F
    Kjell2 skrev 2011-01-13 13:35:26 följande:
    TS:
    Lite hårt här men
    Oavsett om ni har gemensam eller delad ekonomi, procentuell fördelning eller  fickpengar så kommer han fortsätta få slut på pengar efter två veckor samt tjata om lån, båtar, datorer, bensin mm så länge du ger efter.
    Precis min åsikt också. Han kommer fortfarande ha slut på sina pengar efter 2 veckor. Han måste ju ändra på sig, annars blir det ekonomiskt tufft för dem.
  • M Y L F
    Smilla86 skrev 2011-01-13 15:01:23 följande:
    Jo har märkt nu att det inte spelar någon roll hur mycket han än får, det tar slut ändå. Min rädsla är ju att han kommer att ta ett lån om inte jag ger honom pengar. Vad ska göra? Ta tag i honom och skrika honom rätt i ansiktet att nu får det f*n vara nog, eller hur gör man? Jag brukar bli så förbannad att jag bara går därifrån, han är så himla ologisk i sina resonemang att man blir tokig! Det brukar ju bli bra efter bråken... Ett tag.. Sen börjar vi om från början igen. Har varit på väg att lämna honom på grund av detta, men sen älskar jag ju honom och jag skulle inte klara mig utan honom. Så separation vill jag undvika. Suuuck, vad jag ältar.
    Fast vill du verkligen leva så? Kan han verkligen ta lån om han har skulder på över 100 tusen, det undrar jag.
    Om han ens tänker i de banorna så är det ju något fel på honom. Han måste ju inse att han har problem.
    Om du säger att du flyttar om inte han ändrar sig, bryr han sig inte? 
Svar på tråden min pojkvän slösar pengar och vill låna av mig, snälla ge mig råd! (långt)