Smilla86 skrev 2011-01-13 12:05:43 följande:
Ja eller hur, skulle aldrig klara av att spendera så mycket på besinstationer och inte på bensin. Innan löning tankade han upp fullt och har inte behövt tanka än. Det är 95 kr hit och 70 dit på bensinstationerna och då inte på snus eftersom han köper 2 stockar i början av månaden. Dessutom är många av köpen på samma dag. Fattar inte vad han håller på med och han säger att han inte vet var pengarna går till... Han kommer inte ihåg säger han. Han blir svinsur så fort jag frågar honom om pengar, men jag tror inte han håller på med spel och sånt. De 50 000 kr finns inte kvar tyvärr, vi reste utomlands en del förra året och så har vi köpt en bil till honom och så diverse utgifter såsom ny diskmaskin och tvättmaskin.. Och så ville han ha en båt, så då köpte vi det. Ville inte, men gick med på det för att han är så "snäll" eftersom vi har delad ekonomi. Har lust att sälja den jävla båten.
Fast jag fattar inte att du går med på allt som han vill ha. Ni har ju både hus och barn att lägga pengar på. Är en båt något att prioritera just nu? Det måste ju ändå vara ganska dyrt?
Även om du inte tror att han spelar, så gör han ju uppenbarligen av med pengar och mycket pengar dessutom. Många har redan räknat ut att 7000 kr på veckor kan inte bara vara snus, godis, luncher osv...
Jag skulle ju aldrig acceptera att min man la sådana summor på så kort tid utan att veta vart pengarna har gått till. Inte ens om jag inte kunde bidra med så mycket ekonomiskt just då, det kan och kommer kanske att ändra sig i framtiden. Har man valt gemensam ekonomi, som jag tycker är rimligt när man både skaffar hus och barn, så ska du inte känna att han kan få behålla alla pengar bara för att det just nu är han som drar in mest.
Då hade jag antagligen bett honom dra dit pepparn växer.