• HannaS86

min pojkvän slösar pengar och vill låna av mig, snälla ge mig råd! (långt)

WiiPoo skrev 2011-01-13 21:27:08 följande:
    TS, detta kanske låter löjligt, men ge mannen "veckopeng" istället då.:
    Eller så går du tillbaka till att han får 3500 direkt i handen och sen när dt är två veckor kvar till löning "lånar" du honom 500 - max 100 kr i veckan ! = totalt 4500-5500 kr. Och du sparar 1500 kr i månaden åt honom istället :)
    Lycka till!
    Jag håller med om veckopeng.
    Min pappa är god man åt flera personer och en av dem kan absolut inte hålla i pengar utan när han får sin veckopeng på fredag morgon är den borta på fredag kväll. Men pappa håller stenhårt på att det är veckopengen som gäller och om myndlingen ber om mer extra pengar är det alltid nej. Sen överraskar min pappa ibland, t.ex. innan jul och gav honom mer pengar som han sparat undan för att myndlingen skulle kunna köpa julklappar.

Det låter lite som att inkompentensförklara sin partner men samtidigt, han är ju uppenbarligen inkompetent vad det gäller att hålla i pengar och genom att ge honom veckopeng så får han lära sig att slösar han bort dem mer blir det inget extra utan ha får vänta till nästa. Jag skulle föreslå säg 500 i veckan, mer än så behövs inte när han kan ha med sig matlådor hemifrån. Och vill han ha extra mycket måste han förklara exakt vad det ska gå till och det ska vara något du godkänner (t.ex. ny hemelektronik eller annat som behövs)
  • HannaS86
    credit skrev 2014-03-02 06:44:26 följande:
    Hallå

Detta för att informera allmänheten om att vi för närvarande ger ut lån till låg ränta på 2%. om intresse av att ansöka om ett lån, För mer information kontakta oss via e-post: credithome@blumail.org

MR MHAY
    Hahaha men jaaa vilket bra tips och bra idé i en sån här tråd som senast var aktiv i januari 2011. Käck robot som sållar bra var de här inläggen postas.
Svar på tråden min pojkvän slösar pengar och vill låna av mig, snälla ge mig råd! (långt)