Varmluftsugn eller vanlig?
Jag har ingen som helst erfarenhet av varmluftsugn. Hur är det att använda jämför med vanlig ugn? Vilket är att föredra?
Jag har ingen som helst erfarenhet av varmluftsugn. Hur är det att använda jämför med vanlig ugn? Vilket är att föredra?
Jättebra jag gillar den då du kan ha flera bullplåtar på gång samtidigt som gräddas.
eller plankstek för 4 pers samtidigt.
JAG GILLAR VARMLUFTSUGNEN.
Den förkortar även grillningstiden eller när man gör pajer & andra ugnsrätter.
Varmluftsugnen kan du använda som vanlig ugn eller som varmluftsugn.
Åtminstone gör våran det.
Vi har nog använt varmluftsfunktionen kanske 5 gånger under lika många år, så för oss är den helt onödig. Har man bara en sak inne tycker jag det blir bättre att ha vanlig värme och bakar bullar gör vi nästan aldrig.
Vi har kombinerad så att vi kan växla mellan varmluft och vanlig. Varmluftsugn är bättre till vissa saker och vanlig ugn till andra.
Varmluftsugn. Det blir mycket bättre resultat. Man kan ha flera saker i samtidigt. Vi planerar att ställa ner vår vanliga ugn i källaren och investera i en varmluftsugn.
Har inte haft varmluftsugn förrän från förra året och jag tycker det är toppen!
Gör du t.e.x stek och potatisgratäng kan du köra båda samtidigt och inget rätt behöver stå på vänt för att mer ska in i ugnen. Likadant vid bakning.
Jag kör i princip bara med varmluftsfunktionen.
juwilo.blogg.se
Kalasbra. Jämnare värme eftersom luften cirkulerar och oftast kortare tillagningstider. Tänk på att dra ner värmen när du använder varmluften, ca 25 grader lägre brukar rekommenderas.
Vi har kombinerad varmluft och vanlig. Varmluften är toppen! Tillagningstiden minskar avsevärt, man kan ha flera saker inne samtidigt osv.
Åh, låter ju spännande och bra med varmluftsugn. Det får det nog bli denna gången!