• AgnesGN

Vilka gravid symptom hade ni innan BIM???

Alltså, jag blir tokig! Läser era kommentarer och pendlar mellan hopp och misströstan.

Har MASSA symptom på att det är en bebis i magen enligt vad jag läser här på FL, men visar minus på gravtest igår. Jag tog ut min nuvaring den 16 dec, och fick rejält ökad sexlust. Så efter mensen jag hade då (började 19 dec) så sexade vi på rejält.... Men sen vet jag inte om mina symptom är en reaktion på att kroppen inte har hormoner i sig och ställt in mig på det. Men jag BEHÖVER lufta mig!

Efter typ den 2-3 januari har jag först fått stick i magen, känt mig lite illamående men gått över från och till första veckan. Några dagar efter kände jag mig alldeles öm i magen, som om jag var rädd om den. Jag vet inte, men fick den känslan. Sedan fick jag lite småblödningar, bara typ en dag eller två. Väldigt lite, typ när jag torkade mig var det lite rött. För en vecka sedan började brösten ömma och bröstvårtorna var så känsliga att det gjorde ONT när e skavde mot bh.n eller när jag råkade stöta i ngt. Kissnödigare, men kanske jag inbillar mig? Gick kanske såhär ofta innan oxå, men tror inte det. Nu har bröstvårtorna börjat göra mindre ont (fortfarande lite ömma men inte som förr) men illamåendet kom tillbaka med stormsteg. Mår väldigt illa och var tvungen att gå hem från jobbet. Har dock inte kräkts något än.... Trodde/tror det är kräksjukan... Fått lite finnar uppa på bröstet, under halsen typ.... Men jag vet inte... Läser jag in för mkt? Hoppas jag för mkt??

ÅÅh, varför är jag så knäpp. Tänker på detta varje sekund. Hoppas på bebis, men ändå inte. Tanken var att starta i maj för att få en 2012 bebis.Men kan ändå inte sluta hoppas....

• AgnesGN
    Mrs Lady skrev 2011-01-14 07:25:48 följande:
    HejsanGlad Ja detta med symtom är svårt men Det låter som om du har gravidsymtomFlört När hade du ägglossning, när är din BIM raring. 
    Själv mår jag lite mera illa idag, men om det är graviditet eller trötthet pga lite sömn -det får vi se om en veckaFlört 
    Håller tummarna för dig. kram
    Saken är att jag inte ens VET om jag haft ÄL, men OM den kom direkt som den borde efter att jag tagit ut ringen så borde den ha varit runt 1-3 jan. BIM vet jag inte så jag inte haft riktig mens på 11 år. Men om man ska räkna på en normal cykel borde det vara den 17:e jan (måndag) då jag hade sista mensen (i samband med p-ring) den 19:e dec.

Minus i morse. Tror bara jag inbillar mig. Men illamåendet kvarstår, fått äckel för lakritslukt, skulle skiva fänkål nyss. Gick bara inte! Var tvungen att stanna hemma från jobbet idag. Var för trött och mådde för illa. Blir värre när jag "rör" mig men jag kräks ju aldrig!! Snart lust att stoppa fingrarna i halsen och se om det lättar...

Vågar ännu inte hoppas på bebis. Men jag skulle så gärna vilja...
  • AgnesGN
    Mrs Lady skrev 2011-01-14 09:40:03 följande:
    Låter sannolikt som om du är gravid.

Jag har ju liknande symptom.... :P Men som sagt så vågar jag itne ens hoppas längre... Ååååh, kan inte tiden gå fort och bara vara typ om någon vecka så man kunde veta säkert även om man råkar vara en låghormonare...
  • AgnesGN

Gör en lista här på mina symptom så jag har dem någonstans. ;)
    - Småblödning ca 1 vecka efter ÄL
    - Öm i magen ca 3-4 dagar efter ÄL, gick över
    - Hugg i magen, långt ner och hö sida.
    - Molar i magen, långt ner
    - Illamående, först förra veckan men nu är det tillbaka igen
    - Avsmak för lakrits (i alla fall fänkål), älskar lakrits i vanliga fall.
    - Väääldigt ömma bröstvårtor, inte lika idag men ändå ömma
    - Halsbränna vissa dagar
    - lite finnar på bröstet, ev någon i pannan (kliar där som om det vore på g)
    - Trött, men vaknar ändå mitt i natten, ej ngn speciell tid,
    - Svårt att somna, somnar ibland inte förrän på småtimmarna
    - Mer kissnödig än förr (kan dock vara inbillning)

Detta ä'r lista på förändringar i min kropp som jag sällan haft förr.

• AgnesGN

Mitt råd: vänta med att testa!! Borde inte visa annat än minus redan, Då har du enorm tur... Och varför testa och plågas??

Jag testade förra fredagen, typ bim-11 och såklart minus då jag testade minus imorse oxå...

Tror nästan jag är skengravid.Men har typ alla symptom som finns så jag tror ju att jag börjar inbilla mig sjäv saker... ;)

• AgnesGN
    VillHaBebis2011 skrev 2011-01-14 22:54:25 följande:
    precis det är därför jag inte vill testa än förren jag får typ ömma bröst eller illaående eller utebliven mest

men man DÖR av att bara vänta!!! Kul att du även är inne på den andra tråden om BIM runt den 20 jan :)
    haha, ja vet. Väntan är outhärdlig... Man känner att man inte kan tänka på annat, Försöker verkligen få tankarna att sluta snurra runt detta, men det GÅR inte... Jag är typ inne på FL heeela tiden och läser... Jag tror jag inbillar mig allt... haha

Ja, är inne där... Vet ju inte riktigt när jag har BIM... men borde vara mellan 17-22 jan... ;)
  • AgnesGN
    karolina106 skrev 2011-01-14 22:55:41 följande:
    fick små plitor på brösten och i urringningen, som små finnar. Har aldrig haft det innan eller efter. Dessa kom redan 10 dagar innan BIM
    detta fick jag igår, men typ bara 4 st...

Ååååhhh, tänk om... tänk om!!!
  • AgnesGN
    Minus idag igen, BIM måndag-onsdag... Tror jag... Börjar tappa hoppet... Men kroppen fortsätter luras.. Kul!
  • AgnesGN
    VillHaBebis2011 skrev 2011-01-17 20:26:59 följande:
    Låter bra för många!! Hoppas på många plus :) Själv svävar jag fortfarande mellan att vara säker på att jag är gravid till att vara säker på att jag inbillar mig. Men i morgon så testar jag och förhopningsvis så lugnar det sig då....
    Håller tummarna! Du får berätta här sen... Jag får veta så fort mensen kommer... =P
  • AgnesGN

Det är lungt. Vänta till imorgon kväll... hinner ändå inte med dator förrän typ 22 på kvällen. Ska träna och sen på bio.

• AgnesGN
    VillHaBebis2011 skrev 2011-01-21 13:04:43 följande:
    jaha fredag idag..... har fortfarande samma symptomer som sist... ska försöka hålla mig från att testa ett tag till... hur går det för er???
    Alla symptom borta för mig förutom molande värk och hugg i magen. Skulle haft mensen i veckan men inget kommit. Men tror dock att hoppet är ute. Testar imorgon på morgonen för att veta om jag får drciak vin på kvällen. Man törs som inte chansa även om man inser att hoppet är ute.
  • AgnesGN

Minus här... Är less att vänta på mensen. Den är 5 dagar sen.... Tråkigt att bara gå och vänta, så man inte kan börja om.

• AgnesGN
    Nayo skrev 2011-01-22 16:38:21 följande:
    Jag har plussat!!! Så symtomen jag kände innan, molvärk, illamående, trött ,hungrig, förvirrad, pms:igt irriterad var alltså graviditet.
    Grattis. Roligt för dig!
  • AgnesGN
    VillHaBebis2011 skrev 2011-01-27 21:56:53 följande:
    Hej igen! Har inte varit vid datorn på ett bra tag nu... var på vul igår och dom hittar INGET! vet inte om jag tyckte det var bra eller dåligt men nu kan jag gå vidare iallafall. När jag ringde så misstänkte dom en cysta som det var fel på men det visade sig att jag bara hade en jätte konstig mens.... så nu drar jag mig nog ur denna tråd. Lycka till alla sköna tjejer!!! Kram på er!
    Hoppas på att du får det bra och att vi ses på en annan tråd.
Svar på tråden Vilka gravid symptom hade ni innan BIM???