• TheMother

Vilka vem-böcker av stina Wirsén är bäst?

Är så sugen på att skicka efter fler böcker av Stina Wirsén efter att ha läst "Vem är arg?", frågan är bara vilka av alla böckerna man ska välja?

Vilka av henns böckar har ni/har ni läst? Vilken/vilka rekommenderar ni att införskaffa till en 2,5-åring? Är det någon av dem som inte är bra?

Kom gärna med tips på andra liknande böcker som är lärande för en 2,5-åring :)

• Svar på tråden Vilka vem-böcker av stina Wirsén är bäst?
  • mc babe

Vi har Vem är söt och Vems kompis, tycker båda är klart bra. En del av tanken bakom går nog förbi vår tös på 2, men hon gillar att höra dem. Jag håller med föregående om böckerna om brokiga, finns en pixibok som heter Tokiga brokiga, den är jättekul att läsa högt.

• nohonani

'Vem blöder' har varit populär hos oss, och Vem är arg också. Hmm, nästan alla har varit omtyckta, Vem är söt och Vem är borta också...

• mikalala

Vem bestämmer helt klart!!! Den är så enkel och man känner igen sig så mycket vi har alla utom en.

• Fru Plommon81

Alla är jättebra, men "Vem är död?" kan jag inte läsa utan att gråta och "Vems byxor?" är kanske lite för simpel för en 2,5-åring.

• FrökenDecember

Här är Vems mormor en favorit! För att kusinen kräks... Vem sover inte, är också bra!

• Tygtiiger

Vem blöder har vi och den hade vi jättemycket nytta av när sonen var liten och bet. Massor med känslor man kunde prata kring.

Krupke, we've got problems of our own!
  • Equal

Min dotter älskar de där böckerna, men favoriterna är " Vem är arg" och "vem blöder"

• TheMother

Tackar för alla tips om böckerna :)
    Ska skicka iväg en beställning innan helgen är över tänkte jag, sen är det bara att vänta med spänning  :)

• Petra Sjo
    cicci85 skrev 2011-01-13 19:40:45 följande:
    Vi har bara denna www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163847... Den är poppis hos både 2-åringen och 5-åringen!
    den serien med alla de brokiga är mina favoriter av hennes :) finns flera med siffror, lägesord, alfabetet, motsatsord... jättebra!
Svar på tråden Vilka vem-böcker av stina Wirsén är bäst?