• liie

Ont i magen, som mensvärk och gravid v 29?

Är jätte orolig, fick hux flux jätte ont i magen , precis som mensvärk. Haft så typ 20 min nu, är gravid i v 29..Bör man oroa sig lr kan man få det så här sent i graviditeten? Känner att bebis lever runt som vanligt i alla fall. Svar snabbt innan jag oroar ihjäl mig.

• Svar på tråden Ont i magen, som mensvärk och gravid v 29?
  • mammaNena

har du haft mycket att göra idag, så magen strejkar lite!?! kanske dax att sakta ner tempot!?

• liie

nä inte speciellt, har ju 5 hästar som jag mockar och fixar med v arje dag men det är jag van vid. Har inte haft ont i magen innan. Fast har haft ont i ena ljumsken i dag och det har jag inte haft tidigare heller.

• lizzypizzy

Kan vara förvärkar men om de håller i hela tiden ska du ringa!!

• mammaNena
    brunatofflor skrev 2011-01-13 22:41:47 följande:
    Ring 1177 och hör vad de har att säga. Glad
    varför inte isf ringa in till förlossningen som vet vad de pratar om Obestämd
  • lizzypizzy
    mammaNena skrev 2011-01-13 22:45:08 följande:
    varför inte isf ringa in till förlossningen som vet vad de pratar om Obestämd
    Ja det är dit du ska ringa inte 1177
  • liie

ok. nu har det lugnat sig, känner bara en svag molnande värk i magen nu. men om det inte gå över om ett tag så får jag väl ringa. Första gången jag är gravid så jag har noll koll känns de som, men man oroar sig jätte mkt så fort det är nått. är livrädd för att föda för tidigt.
    Men är det vanligt att man kan få ont i magen? hur vet man hur förvärkar känns?

• liie

1177, är det dit man ringer om det är något?

• lizzypizzy

Förvärkar kan kännas som mensvärk

• lizzypizzy
    liie skrev 2011-01-13 22:51:12 följande:
    1177, är det dit man ringer om det är något?
    Jag har ungefär samma problem som TS och jag ska ringa förlossningen om det skulle bli riktigt illa!
  • brunatofflor

Om du inte har numret till förlossningen, ring 1177 och be de koppla dig till förlossningen och prata med de på förlossningen.

• liie

okej, tack för hjälpen. får hoppas att det går över annars får ja ringa.

• liie

Nu har jag ringt. Och hon trodde att det var min kropp som säger ifrån pga av mitt arbete. Har hästar så visst anstänger jag mig även om jag gör allt mycket lugnare nu än innnan. Så hon tyckte jag skulle vila och om det blev sammandragningar så skulle jag komma in.

Svar på tråden Ont i magen, som mensvärk och gravid v 29?