• Fröken Pippi

Är eller kommer du att bli ensamstående?

Jag är gravid i v 16 och kommer bli ensamstående mamma när lillstrumpan föds, bf 3 juli -11.

Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med andra i samma situation.
    Mammor eller pappor.
    Mest för att utbyta tankar och erfarenheter, få stöd och bara prata. 
    Spelar ingen roll om ni har äldre barn eller väntar barn nu.
    Anledningen till att ni är ensamma spelar heller ingen roll.

Jag bor i Alingsås, ni bor whatever. Glad

Vill ni inte skriva här så skicka ett privat meddelande. Glad 

• Svar på tråden Är eller kommer du att bli ensamstående?
  • LinnIvan

Hej! Grattis till bebisen i magen!

Sen i December är jag ensam med tre. Tufft värre men det går. Mina barn är 12år, snart 5 år och en liten på 4 månader.

• Fröken Pippi

LinnIvan:   Tack. :)
    Hur går tycker du då? Det har ju inte gått lång tid men ändå. Tar pappan ansvar?

Miia88:   :( Trist. Jag har nyss blivit ensam och det är sorgligt.  

• LinnIvan
    Fröken Pippi skrev 2011-01-14 16:05:34 följande:
    LinnIvan:   Tack. :)
    Hur går tycker du då? Det har ju inte gått lång tid men ändå. Tar pappan ansvar?

Miia88:   :( Trist. Jag har nyss blivit ensam och det är sorgligt.  
    Ja du jag har tre olika pappor o de två första är gudomliga! Den tredje ser vi inte mycket av.

Visst är det jobbigt. Asjobbigt ibland. Hellst em/kväll med middag, läxor, tvätt, bad, väskor mm. Men men det härliga överväger ju! Men det dåliga samvetet är värst tycker jag att man inte hinner med det man vill!
  • Fröken Pippi

Jag är glad att jag bara ska få en. :D

Jag hoppas att mitt ex kommer ta ansvar, vilja vara mycket med barnet redan när denne är spädbarn och på så sätt avlasta mig något.

Förstår att man vill så mycket men inte hinner, speciellt när du har en bebis som på nått sätt måste få komma först för h*n klarar sig inte själv på samma sätt som en 5 åring och en 12 åring. Säkert inte helt lätt för de andra barnen att förstå alltid. Men man kan inte göra mer än sitt bästa. :)

• Fröken Pippi

Miia88: Har du redan barn eller är du gravid nu?

• Miia88
    Fröken Pippi skrev 2011-01-14 17:31:49 följande:
    Miia88: Har du redan barn eller är du gravid nu?
    jag väntar mitt 1a, har ett litet uppehåll med killen just nu, pga att han är helt lost i sig själv just nu, dels för allt som hänt mellan oss men även sånt han fått stå ut med tidigare i sitt liv.

men han är mitt allt och jag vet att det kommer vara vi tills dagen då vi dör. <3 =)
    och vi är unga, vi har hela livet framför oss =)
    visst är det jobbigt, men ingen har ett perfekt förhållande ;)
    sålänge man älskar varandra så går allting att lösa!!
  • Fröken Pippi
    Miia88 skrev 2011-01-14 23:53:26 följande:
    jag väntar mitt 1a, har ett litet uppehåll med killen just nu, pga att han är helt lost i sig själv just nu, dels för allt som hänt mellan oss men även sånt han fått stå ut med tidigare i sitt liv.
    Det där låter nästan precis som mitt ex fast vi har inget uppehåll utan det är slut pga ännu en anledning som är svår att ha överseende med. Men det ena verkar ha fött det andra. Och när man slutar prata så är förhållandet nästan dömt att förloras. 

Trist iaf och jag hoppas att det löser sig för er. När ska du ha? 
  • Miia88
    Fröken Pippi skrev 2011-01-15 01:59:23 följande:
    Det där låter nästan precis som mitt ex fast vi har inget uppehåll utan det är slut pga ännu en anledning som är svår att ha överseende med. Men det ena verkar ha fött det andra. Och när man slutar prata så är förhållandet nästan dömt att förloras. 

Trist iaf och jag hoppas att det löser sig för er. När ska du ha? 
    vi pratar fortfarande, så,, de är väl bra...
    BF 18 mars
  • Fröken Pippi
    Miia88 skrev 2011-01-15 11:54:48 följande:
    vi pratar fortfarande, så,, de är väl bra...
    BF 18 mars
    :) Ja det är faktiskt grunden för att överhuvudtaget kunna reda ut något.
    Även om ni kanske inte blir ihop igen så ska ni ha barn tillsammans. 
    Mitt ex och jag pratar inte alls. 
Svar på tråden Är eller kommer du att bli ensamstående?