• Umm Elias

Trådlösa nätverk...problem igeeen

Min man köpte en ny dator idag, han kunde inte ansluta till vårt trådlösa nätverk och jag mitt dumma nöt skulle försöka hjälpa...Det resulterade i att båda våra datorer nu säger att "den trådlösa säkerthetsnykeln inte är korrekt"... Vad är det för nyckel?! Är det inte löseonordet jag själv valt för vårt nätverk/anslutning?! Hur sjutton ska jag lösa detta??

• Svar på tråden Trådlösa nätverk...problem igeeen
  • Brallan84

Hur har ni ställt in er trådlösa router? Eller har ni typ dongel eller så?
    Om ni lagt in specifika nätverkskort? Alltså så er router känner igen er första dators nätverkskort?

Det bör vara ert lösenord, har ni fast ip eller dynamisk?

Behöver lite mer kött på benen, hur ni kopplar upp er etc.

• Umm Elias

va, fattar inget av vad du skrev... Min dator har det fungearat bra med en tid det var först nu när han skulle in och jag gick in för att hjälpa honimn... Vi har ett modem med inbyggd router från comhem...

• Brallan84

Okej. Såg lite på det. Är det så att ni hittar modemet när ni söker med nya datorn? Problemet kan ligga i om ni har fast ip, då delar ni ju bara ut till 1, dynamiskt beror lite på, om modemet är villigt att erbjuda fler samtidigt.

• Umm Elias

jag förstår inte, nätverket fanns med på listan änär vi startade datorn men lösenordet vi har fungerade inte. sen skulle jag försöka byta lösenord för att göra om allt och då slutade mitt intenet fungera ocksp... fast lösenordett fungerar för mig... Nu står det "denn trådlösa nätverkssäkerthetsnyckeln är inte korrekt" VAD är d för nyckel*??

• Brallan84

Det bör ju vara den nyckel du bytte till. Men varför det fungerar på din dator är väl för att du har automatisk inloggning? Testat o reseta modemet? Kör om det o testa om det överhuvudtaget fungerar med din mans dator.
    Kommer du ihåg om du någonsin behövt skriva in någon IP-adress(typ 213.145.34.112) på din dator eller koppla du bara igång datorn o körde? RIng comhem imorn, fråga om du kan koppla in fler datorer till ert modem, ibland kan det behövas en trådlös router, en fördelare som ger ut fler identiteter, ibland kan det bara så att t.ex. att ert modem som ni har bara accepterar 1 inloggad dator, det går att lösa.

• Umm Elias

nu har jag lört problemet, fråga mig inte hur..hehe

Vårt modem har inbyggd trådlös router så vi belver en burk bara

• Filemon Syklon
    Umm Elias skrev 2011-01-13 23:16:28 följande:
    jag förstår inte, nätverket fanns med på listan änär vi startade datorn men lösenordet vi har fungerade inte. sen skulle jag försöka byta lösenord för att göra om allt och då slutade mitt intenet fungera ocksp... fast lösenordett fungerar för mig... Nu står det "denn trådlösa nätverkssäkerthetsnyckeln är inte korrekt" VAD är d för nyckel*??
    Det är nyckeln för WEP- eller WPA-krypteringen av det trådlösa nätverket som den frågar efter, det är alltså inte samma som det lösenord man använder för att logga in på datorn.

Varje enhet som ska vill ansluta till ett trådlöst nätverk måste ange den nyckeln för att kunna registrera sig i nätverket.

Man kan ändra nyckeln genom att ansluta till routern med en nätverkskabel och surfa in på routerns administrationsverktyg, Det står i routerns bruksanvisning hur man gör och vilken adress man ska surfa in på.
    God's away on business
Svar på tråden Trådlösa nätverk...problem igeeen