• FreeForAll

Jag gav min bebis vatten.

Jag gav min bebis 1,4 dl vatten att dricka nyss. Min man blev jättearg och sa att det fick jag inte göra för det är farligt.

Jag har aldrig hört talas om det! Men googlade och han har ju rätt.

Borde jag ringa en läkare eller vänta på någon slags symptom på att något är fel? Hur stor chans är det att han blev vattenförgiftad av den mängden vatten?

Det ante mig.
  • Svar på tråden Jag gav min bebis vatten.
  • Pickeli

Innan jag svarar så måste jag bara fråga om du är helt säker på att du lagt tråden i rätt kategori?

Google it!
  • iza86

hur gammal är din bebis?
     Min son fick vatten att dricka från att han var ungefär 3 månader, mest för att det var så varmt! =)

tror inte att du behöver oroa dig!

• Mamadrutt
    kmp skrev 2011-01-14 08:07:12 följande:
    Varför skulle han inte få dricka vatten?
    Är lite nyfiken på varför det är farligt också.
  • Veritas18

Varför skulle det vara farligt? Tror att det är bara positivt för magen att få i sig lite andra vätskor. Kan ju koka vattnet innan.

Guuud vad nojiga vissa är.

• nenapena

Man ska ju inte ge vatten så att bebisen blir mätt och på 1,4 dl så fyller man ju upp den lilla magen ganska rejält.
    Då får bebisen inte i sig tillräckligt med näring.
    Tror inte det är någon fara, med ge inte sånna stora mängder i framtiden skulle jag rekomendera.

Sen beror det ju på hur gammal barnet är och om det är varm så hon/han gör av med mycket vätska.

• needtobreathe

Är barnet under 4 mån rekommenderas det inte, nej. Det kan rubba saltbalansen i kroppen och blodet späs ut. Om h*n är över 4 mån äre ok i mindre mängder.

• Pickeli

Jag bara undrar TS hur du tänker. Vad tror du att bröstmjölken till stor del består av? Och om man ger sitt barn ersättning, vad blandas det med tror du?

Bebisar kost består ju mest av vatten, hur kan du då tro att det är farligt? Snälla förklara.

Google it!
  • La Lola

Farligt på vilket sätt? Obestämd

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Pickeli
    needtobreathe skrev 2011-01-14 08:18:27 följande:

Är barnet under 4 mån rekommenderas det inte, nej. Det kan rubba saltbalansen i kroppen och blodet späs ut. Om h*n är över 4 mån äre ok i mindre mängder.

Whaaat!? På vilket sätt? man blandar ju ersättning med vatten!?
    Google it!
Svar på tråden Jag gav min bebis vatten.