• Liafia

Vilken dag fick Du ägglossning efter Pergotime???

Som rubriken lyder. Ni som ätit Pergotime vilken dag har ni fått ägglossning då?
    Och har det skilt sig åt mellan kurerna?

Jag åt 2 kurer för 2 år sedan fick ÄL dag 17 resp 16. Båda resulterade i graviditet men det första slutade i MA.
    Den andra i en fantastisk dotter som vi nu vill ha ett syskon till.
    Har ätit 2 kurer nu, första fick jag ÄL redan dag 14 men mensen kom nu har jag ätit andra kuren och är nu på dag 17 utan stegring på testerna. Börjar tappa hoppet lite. Framför allt som maken ska åka iväg 3 veckor på jobb vilken dag som helst nu
    Hur har det varit för er andra?

• Svar på tråden Vilken dag fick Du ägglossning efter Pergotime???
  • Coffy

Hej,
    Jag har på mina två kurer fått ägglossning mellan dag 20 och 22, väldigt sen alltså. Är nu inne på dag 16 på min tredje kur (trippel) och känner inget alls ännu. Har läst på många ställen att pergo kan ge en sen ägglossning..
    Lycka Till 

• Hjärtefröjd

Första gången jag åt pergo fick jag ÄL på dag 15 (då blev jag gravid men fik tidigt MF), den här gången kommer ÄL gissningsvis i morgon eller på söndag, alltså på dag 16 eller 17.

Båda gångerna har jag dock tagit ÄL-spruta när äggblåsorna varit mogna, utan sprutan vet jag inte om jag alls hade fått ÄL.

• Lille Gris

Åt 6 kurer. Fick äl på dag 19, 20, 21, 21, 25 och sista 21 igen.

• Liafia

Då försöker jag hålla modet uppe några dagar till. Tycker bara det är så konstigt eftersom jag tidigare fått stegring på dag 14, 16 och 17 idag är dag 19 och ingen glad gubbe har synts till ännu....Gråter

• Systeryster

Jag äter min första kur Pergotime och är på min 19:e dag utan Äl!

Känns skönt att höra att det finns fler som har fått Äl lite senare.

Hoppas, Hoppas att den kommer! Skrattande

Svar på tråden Vilken dag fick Du ägglossning efter Pergotime???