Jag blev av med mitt körkort TROTS att jag inte hade rört varken bil eller bilnycklar på över ett år:( Behöver hjälp hur jag idag, 7 år senare ska göra!
Ska försöka göra min historia kort:
Runt 2004-2006 mådde jag jätte dåligt psykiskt. Jag levde ett självdestruktivt liv som var fylld av alkohol,droger och polisproblem. Jag hade inget fast hem, utan hoppade från kompis till kompis. Jag var även tillsammans med en grovt kriminell kille som åkte in och ut ur fängelset.
Under den här tiden vart jag misstänkt för:
Olaga vapeninnehav
narkotikainnehav
våld mot tjänsteman
förvara stöldgods i min lägenhet (då jag hade den kvar)
förfalskning
Vart aldrig dömd för det här, varför minns jag inte idag.
Jag var även stamkund i fyllecellen. Och det var det som gjorde att jag en dag fick indraget körkort, trots att jag inte rört nån bil under hela den här helvetes perioden! Jag försökte överklaga, men nånstans där i min dimma försvann jag, och jag sket i det som allt annat. Psykologer försökte hjälpa mig med medicin och samhället med olika slags utredningar, men ingenting funkade på mig.
Men så en dag, TACK OCH LOV! en bit in på 2006 vaknade jag en dag ur min dimma. Jag blev nykterist och skaffade jobb. Låter kanske lätt, men det var det inte. Mycket jobb bakom. Men i slutändan kunde ingen annan hjälpa mig än jag själv!
2007 lämnade jag staden och umgänget där alla problem började.
Idag bor jag helt anonym i en ny stad, med sambo och barn. Jag har betalat bort mina skulder, är fri från kronofogden. Har nya "vanliga" vänner och lever ett helt vanligt svensson liv. Jag kan idag ta en öl till maten, för det är gott och ingenting annat. Har inte varit berusad sen början av 2006.
Jag tror ingen kan se på mig hur mitt förflutet har sett ut. Tror mina vänner skulle bli chockde om dem visste. För ingen vet här. Knappt min sambo. Han vet vissa bitar men långt från hela sanningen.
Så! Nu vill jag alltså ordna upp den sista biten jag förstörde i mitt tidigare liv. Jag vill bli oberoende både hemma och på jobbet. Jag vill ha mitt körkort tillbaka.
Men hur gör jag? Jag har inga papper kvar hur och varför jag blev av med det. Dem har försvunnit sen länge. Jag vet knappt vilket år jag blev av med det. Jag skäms nåt enormt, men ska ta tag i det!
Vet nån där ute hur jag ska gå till väga? Vart jag kan vända mig?
Kram Linda