skaffa grävling
TS, du har inte bara startat en roligt tråd -- vi får oss en massa grävlingskunskaper också på köpet! Stort tack! Nästa gång får du gärna välja utter, jag skulle vilja lära mig mer om uttrar.
TS, du har inte bara startat en roligt tråd -- vi får oss en massa grävlingskunskaper också på köpet! Stort tack! Nästa gång får du gärna välja utter, jag skulle vilja lära mig mer om uttrar.

Vad tror du månadskostnaden kan bli för en grävling då? Jag räknar med att mina två katter tillsammans kostar mig mindre än en tusenlapp i månaden, inklusive mat, veterinärkostnader, katthotell då vi är bortresta, lekmöbler etc. Men katter är såvitt jag kan bedöma billiga i drift och jag misstänker att en grävling skulle kosta mycket mer att hålla.
Ta tex bara amortering och ränta på den tomtmark som krävs till hägnet, sedan tillkommer ju investeringar i form av att gräva ner armering och bygga gryt på tomten.
Och en grävling är ju ganska stor, skulle tro att den äter betydligt mer än en katt. Som en mellanstor eller stor hund får man nog räkna med. Vad kan det kosta med vaccination, kastrering, märkning etc? Måste grävlingar få tandsten skrapad regelbundet, det måste ju de flesta katter och hundar, kan bli jättedyrt med alla de stora tänderna.