• Annkris

Bästa svenska deckarförfattaren, ever?

Vad säger ni om en liten undersökning? Skriv den författare du vill nominera, så gör vi en omröstning sen. Jag tror jag börjar med min favvo Jan Mårtensson.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-14 23:13
    Omröstningen finns här!
    www.familjeliv.se/Forum-5-71/m56708678.html

• Svar på tråden Bästa svenska deckarförfattaren, ever?
  • amalie79

Sjöwall/Wahlöö, böckerna om Martin Beck : ) Efter alla Beckfilmer som kommit så verkar det som om många glömt att det faktiskt var en serie riktigt bra böcker från början!

• Annkris

Oj, oj oj! Ska det inte bli fler förslag? Familjelivare verkar inte vara något läsande folk...

• Jastner

Jag läser alltid. Allt. Tom. på schampoflaskorna när jag duschar.
    Men att skriva en lista på vilken/vem som är bäst fyller mej med ångest. Jag skulle vela och ändra mej 200 gånger. Läst High fidelity?
    Och det finns ju så många bra deckarförfattare...

• Anova
    Annkris skrev 2011-01-14 22:25:29 följande:
    Oj, oj oj! Ska det inte bli fler förslag? Familjelivare verkar inte vara något läsande folk...
    Eller så läser vi familjelivare inte svenska deckare?
    kan på rak arm bara säga att jag läst någon Sjöwall/Wahlöö, läste i regel inte deckare (och då jag gör det blir det ofta Arnaldur Indriðason).. Läser annars väldigt mycket annat.
  • Jastner

Dennis Lehane! (beslutsam)

• Jazza
    Jastner skrev 2011-01-14 22:31:22 följande:
    Dennis Lehane! (beslutsam)
    Vilken del av sverige är han ifrån nu, igen? (kunde inte låta bli, haha, men han är gryyym)

Jag vill nominera en norrman, det är nära sverige..... Får jag?
    Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Annkris
    Jastner skrev 2011-01-14 22:29:12 följande:
    Jag läser alltid. Allt. Tom. på schampoflaskorna när jag duschar.
    Men att skriva en lista på vilken/vem som är bäst fyller mej med ångest. Jag skulle vela och ändra mej 200 gånger. Läst High fidelity?
    Och det finns ju så många bra deckarförfattare...
    Jo, men Hornby är ju inte svensk. Jag tänkte begränsa kriterierna lite. Jag trodde att det skulle bli för många författare att välja mellan annars.
Svar på tråden Bästa svenska deckarförfattaren, ever?