• Alice11

Att vara modell för en dag?

Jag tänker överraska väninnan med att vara modell för en dag tillsammans och kollar runt lite i Stockholm vilka som är bästa och är seriösa.

Jag vill att dagen ska bli perfekt eftersom jag är en kräsen tjej. Vi har varit bästa kompisar i 12 år och jag vill att vi ska bli nöjda.

Ni kan berätta vad ni har varit med om, vad som ingick och vad tyckte ni?

Ge ris och ros!!! 

• Svar på tråden Att vara modell för en dag?
  • SoStylish

Jag har sett så många sånnadär modell-för-en-dag-foton och tycker att alla är lika oproffsiga. Dåligt ljus, fel fokus och hemskt smink. Jag kan inte rekommendera någon utan av vad jag sett hittills verkar det som om alla är lika dåliga och att det är som att slänga pengarna i sjön.

Men hoppas att någon annan här kan tipsa om någon som faktiskt är bra på riktigt!

• Mamma till S

Hej
    Vilken rolig present och jag kan varmt rekommendera The Studio i Sthlm där vi var i sommras, vi fick både smink och fixad frisyr och det var en av dom roligaste dagarna den sommaren, vi vart verkligen bra bemötta och proffsig fotograf fick vi som var superbra och trevlig, 3 ombyten och 60 kort o absolut värt varenda öre!
    Jag tycker det är en perfekt present för både dig själv och din kompis och jag tkr absolut du ska gå till The Studio, kolla upp dom på näter o läs lite (: Men jag tyckte det va skitskoj o är supernöjd över bilderna.

• Agapi

Håller med SoStylish. Har nästan bara sett riktigt tråkiga bilder från sånna ställen. Jag skulle isf rekomendera att leta rätt på en "egen" fotograf, tex bli medelm på modellbilder.se och leta upp någon bra fotograf och make up artist i ert område. 

• straw2008

Jag var med en väninna på en tvärgata till biblioteksgatan...

Skulle säga att det blir vad man gör det till. Drick ett par glas vin så får ni slappna av lite o det blir roligare.

EXTREMT dyra foton, första fotot över 300 kr har jag för mig, 4 foton för under 1000 kr har jag för mig o EXTREMT jobbig/konstig tjej som skulle sälja korten till oss efteråt. Hon blev liksom förbannad när vi inte ville köpa korten.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • SoStylish

Ohhh...De allra värsta bilderna jag sett kommer från The Studio!

Och ser jag en till bild när en tjej sitter med händerna och huvudet mot ett spegelbord så spyr jag! Är du verkligen kräsen så skulle jag undvika The Studio!

• édes80
    SoStylish skrev 2011-01-14 15:11:20 följande:
    Ohhh...De allra värsta bilderna jag sett kommer från The Studio!
    Jag har bara varit på The Studio i Malmö men antar att det är samma koncept i Sthlm och Göteborg. Jag håller helt med So Stylish. Tråkiga bilder med helt onaturliga poser. Fula bakgrunder och oseriösa fotografer. Undvik.
  • Mamma till S

hehe va olika uppfattningar man har av samma ställe ;D jag tyckte dom var kanonbra och seriösa.

• Alice11
    édes80 skrev 2011-01-14 15:24:00 följande:
    Jag har bara varit på The Studio i Malmö men antar att det är samma koncept i Sthlm och Göteborg. Jag håller helt med So Stylish. Tråkiga bilder med helt onaturliga poser. Fula bakgrunder och oseriösa fotografer. Undvik.
    Det kan ju bli att vi söker upp lokala,bästa fotografer i närheten eftersom vi inte bor i Stockholm.
    Man kan ju gå till någon som jobbar med makeup och går över till fotografen eller så kan fotografen
    ha ett bra avtal med någon.

Jag kollar runt i Södermanland,Västmanland och Närke.
  • SoStylish

Jag vet inte hur Face och Make-up store är på att sminka men det kan ju vara ett alternativ isåfall?

• Kinne79

Jag har varit på The studio i Sthlm och jag kan inte rekomendera det. Dåligt smink, otrevlig fotograf och dålig kvalite på bilderna. Och modell för en dag, knappast vi var in och ut ur studion på mindre än en timma....

Jag skulle gå till make up store eller liknande och bli sminkad och sen gå till en vanlig fotograf.

• Kinne79

Jag har varit på kicks och make up store och blivit sminkad ett par gånger och det var hundra gånger bättre. Vissa frisörsalonger har make up artister också.

• SoStylish

Jag har blivit sminkad på Kicks och Face. På Face tog jag bara en lätt dag-make-up så det blev inte så mycket, men det var helt okej! Till Kicks gick jag på nyår och skulle få nyårs-make. Det blev heeelt fruktansvärt. Men det beror ju helt och håller på personen som sminkar. Jag såg ut som en påskkärring och alla mina kompisar höll med också. Fick sminka om mig när jag kom hem :)

Jag skulle ändå tippa på att Make-Up Store är bäst! Dessutom har dom riktigt bra produkter!

• Kinne79

Sen får man ju produkter för summan man betalar.

Svar på tråden Att vara modell för en dag?