• QueenEM

Gratis startpaket för din bebis!

Många företag erbjuder så kallade starpaket gratis till dig som är gravid eller nybliven mamma. De innehåller lite smått och gott till dig och din bebis och är ett bra tillfälle att prova sig fram vilka produkter man gillar bäst.

Pampers Baby Basic Box Boxens innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket blöjor, tvättservetter, någon liten leksak, amningsinlägg, tidningen Vänta Barn från Vi Föräldrar samt en hel del nyttig information.  

Så här får du paketet:

Beställ paketet på www.pampers.se och hämta sedan ut det på något av Babylands eller babyproffsens varuhus. Du kan också beställa paketet på plats i butiken genom att fylla i en liten lapp. Paketet går att hämta från 3 månader innan beräknas födsel fram tills det att barnet är fött.

Tips: Om du hämtar paketet på Babyproffsen får du även Angle Care blöjhink med, det får du inte på Babyland. 

Liberos starpaket Startpaketets innehåll kan variera men det brukar vara ett litet paket med blöjor (Libero Newborn och Libero Mini). Libero engångsunderlägg, till skötbordet, necessär med prover från Natusan, tygblomma från Lamaze, en scarf och diverse informationsfoldrar.

Så här får du paketet:
    Gå med i klubben på www.libero.se. Startpaketet delas sedan ut på de flesta förlossningsavdelningar. 

Semper Du får med jämna mellanrum hem brev med barnmatsprover (gröt och välling) som passar ditt barns ålder samt en receptbok om barnmat.

Så här får du utskicken:

Du behöver inte anmäla dig någonstans utan utskicket kommer automatiskt till alla barn som är över 6 månader. 

Weleda Du får ett testpaket i miniformat av Weledas Calendula-serie för vård av din bebis! Paketet innehåller babyolja, zinkkräm och fuktkräm.

Så här får du paketet:
    Skriv ut en kupong från www.weleda.se och gå till din närmaste Hälsokostbutik, eller annan babybutik som säljer Weleda och hämta ut dina prover i utbyte mot denna kupong.   

Go’boken

I detta mysiga välkomstpaket får du böcker som stöttar barnets utveckling! Ditt välkomsterbjudande består av:

Boken om dig är ett unikt babyalbum och en fin minnesbok där kan du skriva både från graviditeten och de första åren. Stort utrymme för bilder och plats för minnessaker.

En liten prins det är en liten greppvänlig kartongbok med enkel text och fina illustrationer.

Ett härligt mjukt hjärta i velour som bl.a. kan hänga i vagnen.

Handboken Lek & lär tillsammans är en handbok i 4-färg för föräldrar – fylld av lekar, tips och idéer. Antal sidor: 128. Format: 26,5 x 20,0 cm.

Paket med 6 dubbelvikta kort och kuvert att använda för att informera vänner om födseln eller som tackkort.

Värde:  674:- Du betalar ändast porto på 49:-

Så här får du paketet:
    Registrera dig på http://www.goboken.se/Verktyg/Registrering/?id=2543&promotioncode=I01P0900 eller ring 040-660 68 00.

Hittade en sida som länkade till olika gratis startpaketssidor, tänkte vara snäll att dela med mig av detta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 16:50
    www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet en till länk.

Går även in på MAM på facebook så kan man få en gratis napp.

• Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!
  • entity
    Frontline skrev 2012-05-11 05:06:03 följande:
    Dumt vadå?
    Att TS i tråden du länkade var så arg och besviken över att det var ett dåligt paket.
  • ullabella sekreterare

Sparar, minns med förra barnet att jag blev nöjd med sakerna. Det är ju snällt att företagen vill ge saker man kan testa innan man köper stor pack

• Barbabok

Jag kan inte annat än tycka att paketet var dåligt. Ingen blöjhink (slut?) och utgångna rabattkuponger. Det enda däri som var bra var en nappflaska (hur gammal är nappen på den när kupongerna gick ut ett år innan?) och några blöjor. Hämtade ändå på Barnens Hus. Det hade jag gärna avstått om jag vetat att det var det enda jag skulle få. Näe, handlar hellre mina saker själv än att bli lurad till skräp. Det förlorar företagen bara själva på.

• MrsC74

Hur kan du tycka att du blir lurad barbabok? Fick du inte sakerna gratis? Har du betalt ?

• Barbabok
    MrsC74 skrev 2012-05-11 08:49:06 följande:
    Hur kan du tycka att du blir lurad barbabok? Fick du inte sakerna gratis? Har du betalt ?
    Ska jag förvänta mig sämre saker för att det är rea?
    Står det att det är gratis spelar det ingen roll, det var att det som utlovades inte var just vadd som utlovats. Hade jag vetat att det var undermåligt hade jag inte lagt ner vare sig tiden eller bensinen, logiskt för de flesta.
  • entity
    Barbabok skrev 2012-05-11 14:58:49 följande:
    Ska jag förvänta mig sämre saker för att det är rea?
    Står det att det är gratis spelar det ingen roll, det var att det som utlovades inte var just vadd som utlovats. Hade jag vetat att det var undermåligt hade jag inte lagt ner vare sig tiden eller bensinen, logiskt för de flesta.
    Trist att du känner så.

Själv tänker jag att gratis är gratis och då kan man kanske förvänta sig att allt inte är klockrent, men du har självklart rätt att känna så som du gör.

• Barbabok

Det är liksom syfter med reklamen, att man ska bli positivt inställd till tillverkaren, och vilja köpa deras produkter

• entity
    Barbabok skrev 2012-05-13 07:43:07 följande:
    Det är liksom syfter med reklamen, att man ska bli positivt inställd till tillverkaren, och vilja köpa deras produkter
    Nå det är förvisso sant ;)
  • AochJsMamma

Hörrni, hittar inte rabatten hos allt för föräldrar shopen, gissar att sambon slängt av misstag. Antar att koden till de 10% inte är personlig, så om nån gullig själ kan inboxa koden till mig vore jag jätte tacksam!

Svar på tråden Gratis startpaket för din bebis!