PCO och GI
Är det någon som gått på GI och har PCOS? hur har det gått för er? blev det bättre med mens och äl?
Är det någon som gått på GI och har PCOS? hur har det gått för er? blev det bättre med mens och äl?
Det va det bästa jag gjort någonsin.
4 månader= -14kg
-14kg=ägglossning
ägglossning=gravid (är i vecka 20 nu)
Min gyn sa att det är den bästa kosten för oss med PCO och jag är beredd att tro att han har rätt :D
Lycka Till!!!
Jag håller med! Käkat lchf i ca 3-4 mån= regelbunden äl.:)
Kan inte annat än instämma! På 2,5 månader gick jag ner 10 kg och fick regelbunden ägglossning och menscykler på 30 dagar vilket jag aldrig har haft. Att jag sen inte blir gravid utan Ivf är en annan femma och just nu (med tvillingar på 14 mån. helt okej
).
Kram och STORT lycka till! Kommer att gå superbra när du väl kör igång!
Instämmer med ovanstående.
Första gången med kosten...började med GI gled över på LCHF och tillsammans med träning tappade jag 10 kilo på 8 veckor. Blev spontangravid efter misslyckade behandlingar och ingen alls ÄL
Andra omgången och då gick jag på LCHF direkt tappade i vikt på en gång och ÄL varje månad= gravid
Nu äter jag igen men denna gången GI eftersom jag ammar och det ska bli intressant och se hur lå¨ng tid det tar innan mensen kommer igång.
Hej!
Jag fick Metformin i november förra året och har bara käkat GI eller vad man vill kalla det. Inga kolhydrater efter lunch, och till frukost, mellis o lunch bara fullkorn. Jag har gått ner 7kg, fått tätare mens. Förrut kunde den lysa med sin frånvaro i 3-4 mån nu har jag iaf varannan månad. Men, jag har blivit av med mit humör!! =)
Dessvärre fick jag nässelutslag över hela ryggen..men all in all... funka ok! =)