• Margaux

Bästa och enklaste bilstolen att flytta mellan bilar/resa med??

Behöver råd...
    Vi har köpt en Britax Multi-Tech som vi är nöjda med. Men den är ju en mindre operation att flytta på...
    Vi behöver en extra stol att använda i andra bilar och jättebra om den är enkel och lätt nog att resa med! Pappan är från Argentina och standarden är ju inte helt den samma där om man säger så... men vi kan heller inte ta med en stol som tar 10 min att montera varje gång!

Så, vilken stol är snabb in och ut och hur har ni tänkt på resor?? Det är viktigast med prestanda på enkelhet än komfort då den inte kommer användas till några längre sträckor!

Tack för hjälpen!!!

• Svar på tråden Bästa och enklaste bilstolen att flytta mellan bilar/resa med??
  • Margaux

Det jag är ute efter är egentligen en stol som inte spänns fast mad stödben och bälten fram.... Plus att med multi-tech ska man trä under klädsel etc. Pust!! Hur sitter 2way då?

• Margaux

Tack för alla svar!
    Är det någon som har erfarenhet av att resa med småbarn och behovet att åka bil?
    Vi har som sagt sydamerikansk släkt och jag vet inte alls hur vi ska göra när vi åker dit! Att ha en hyrbil hela tiden inne i Buenos Aires är inte praktiskt och jag tror inte ens de har bra bakvända stolar till uthyrning. Hur gör man då i taxi etc? Monterar i 10 min sin egen medtagna stol??

• Margaux

Jo förvisso kan det kanske fungera.... Men vi reser ju oftast en längre period och att kuppa en bil i en månads tid kanske blir lite länge. Nu är sonen precis över 9kg gränsen så det kan hända att det går att klämma ner stackaren i babyskyddet en stund till! Framvänd stol är inte ett alternativ därför kan vi heller inte låna stol av vänner eller släkt där då det är det som är standard hos dem!
    Eller så får jag helt enkelt gå ut och öva i bilen, i och ur, i och ur!

Svar på tråden Bästa och enklaste bilstolen att flytta mellan bilar/resa med??