Inlägg från: MissBeccis |Visa alla inlägg
  • MissBeccis

Förvaring för toarullar

För ett tag sedan såg jag i en tidning en snygg förvaring för toarullar. Det var som ett ca 50cm högt rör med lock gjort i sjögräs eller liknande, alltså luftigt, så man såg toarullen igenom. Någon som har sett dessa och vet vart man kan köpa dem, samt pris.
    (Bor i Stockholm)

• Svar på tråden Förvaring för toarullar
  • MissBeccis

Ja, har inte sett nån sådan där.

• MissBeccis

Nej där har jag inte kollat, bara på deras hemsida. Ska ta mig dit någon dag. Tänkte även kolla på Plan ett på Birger Jarlsgatan, men tänkte om någon visste så jag slipper jaga runt halva stan...

• MissBeccis

Var där nyligen (dock innan jag tänkte på detta) och såg inga då i alla fall, och jag brukar kolla bland korgar och rotting och sånt. Finns inga på deras hemsida, men ska kolla nästa gång jag är där. Vill verkligen hitta den.

• MissBeccis

Nix pix. Var på både den på Birger Jarlsgatan och på Drottninggatan idag.

• MissBeccis

Än så länge har jag kollat på:
    Drömhus
    Åhléns
    Bruka Design
    Bohem
    Village
    Migue
    Coozie
    Kök & Rum
    Lagerhaus

• MissBeccis

Att kolla i tidningen är ju självklart jättebra, om jag visste vilket nr det var, eller ens vilken tidning. Såg det för några månader sedan, och jag läser så många tidningar att jag har noll koll på vilken det kan ha varit. Har bläddrat igenom alla tidningar jag har hemma, och det var ingen av dem. Så antagligen har jag läst den hos någon kompis, hos frisören, hos tandläkaren, hos läkaren, eller kanske på biblioteket. Har ingen aning, så tyvärr kan jag inte kolla ens vilken tidning det var. Har blivit lite besatt av att hitta den här grejen, löjligt, för det är inget livsavgörande direkt, men jag gillade den.

• MissBeccis

Lola: Har kollat där.

Göteborgstjej: Precis, en sån fast helt rak i formen och i typ sjögräs eller vad det kan vara, den är rätt ljus i färgen. Och "hålig", så man ser toarullen igenom.

Har nu kollat här:
    Drömhus
    Åhléns
    Bruka Design
    Bohem
    Village
    Migue
    Coozie
    Kök & Rum
    Lagerhaus
    Ellos
    Haléns
    Josefsson
    Jotex
    Norrgavel
    Plan ett
    Panduro

• MissBeccis

ME 71: Låter ju lovande att du sett sådana, men varför hittar inte jag dem...*surar*
    Vilken butik menar du, Drömhus? Där har jag kollat. Den vid hötorget är jag inte med på vilken du menar...?

sweetpea: Tack för tipset, men jag har kollat där, glömde lägga in det.
    De har en korg med lock som jag tänkte köpa i nödfall, men jag får nog mäta i så fall, risken finns att det bara går i 2 rullar i den, då är det ju ingen mening. Den jag är ute efter får det plats 4 rullar i.

Har nu kollat här:
    Drömhus
    Åhléns
    Bruka Design
    Bohem
    Village
    Migue
    Coozie
    Kök & Rum
    Lagerhaus
    Ellos
    Haléns
    Josefsson
    Jotex
    Norrgavel
    Plan ett
    Panduro
    Designtorget
    Granit

• MissBeccis

Göteborgstjej: Ja, det hoppas jag med. Finns ju andra som är till för samma sak, men jag ville ha just denna.

• MissBeccis

Ja det var den, den har jag sett på Kök & Rum, men jag tycker inte det är särskilt praktiskt med rostfritt, blir dammigt och fingeravtryck o ser skabbig ut efter ett tag, har fullt sjå med att försöka hålla vår rostfria papperskorg fräsch.

• MissBeccis

Kom på att Mio kanske har den...mailade deras kundtjänst.

• MissBeccis

Smajla: Skojar du? Var där igår, inte såg jag någon sådan. Fanns den med i deras katalog? Har den hemma, får kolla det sedan. *hoppas hoppas*

• MissBeccis

Ja gör gärna det...kan fråga i nån butik jag med, men att fler frågar skadar ju inte

• MissBeccis

Tror faktiskt jag ska ta och gå förbi Granit här i stan. Tyvärr tror jag inte det är samma som jag sett, inte om man tittar på allt annat de har i sjögräs, det är inte alls samma.
    Men hittar jag inte den jag vill ha så är det bättre än inget. Tack snälla.

• MissBeccis

Ringde Granit, de har dem bara i en enda butik här i Sthlm, och en som ligger i helt fel förort. Men jag ska se först om jag har den rätta katalogen med den i hemma.

• MissBeccis

sweetpea: Lätt att läsa fel. De har dessutom fler än två om man räknar alla i sthlm.

HumDis:

Svar på tråden Förvaring för toarullar