• Seven Costanza

Någon som hållit bröllopsfest i nordvästra Skåne? Erfarenheter önskas

Min sambo och jag planerar för bröllopsfest i nordvästra Skåne. Hittills har vi bara hittat ett fåtal lokaler. Jag har på Bröllopstorget fått tips om olika lokaler som andra bokat, men tyvärr slutar ju många vara på den sidan efter de gift sig så det är svårt att få info om hur de faktiskt tyckte att arrangemanget blev. Därför undrar jag, du som gift dig i nordvästra Skåne, var var ni och vad tyckte ni om det? Var det prisvärt, gott om plats, var personalen trevlig och lätt att få kontakt med osv? Fanns tillgång till trädgård för mingel? Vi har inte gjort upp om prisklass ännu, vi skulle kunna lägga en del men vet ännu inte om vi vill lägga så mycket, om det är värt det alltså. Vi ska snart skicka ut offerter så vi vill gärna höra om era erfarenheter.

Några lokaler vi hittat är:
    Sofiero
    Klitterhus
    Heagården
    Strandhotellet i Arild
    Grand Hôtel iMölle
    Sångarehuset i hembygdsparken i Ängelholm

• Svar på tråden Någon som hållit bröllopsfest i nordvästra Skåne? Erfarenheter önskas
  • Cherry Cupcake

Norrvikens trädgårdar :) Har inte gift mig men vet att det brukar hållas mycket bröllop där under sommaren.

• Seven Costanza
    Cherry Cupcake skrev 2011-01-15 12:03:01 följande:
    Norrvikens trädgårdar :) Har inte gift mig men vet att det brukar hållas mycket bröllop där under sommaren.
    Ja, det stället har jag förresten hört talas om, tack för tipset! Känner du någon som varit där eller har du varit där själv? Har hört att det ska vara fint men dyrt.
  • Cherry Cupcake

Jag har varit där många gånger :) googla så får du se bilder. det är fint. vet ej nåt om priset.

• Seven Costanza
    Cherry Cupcake skrev 2011-01-15 12:31:22 följande:
    Jag har varit där många gånger :) googla så får du se bilder. det är fint. vet ej nåt om priset.
    Jag har googlat men hittade inga bilder inifrån utan bara på trädgårdarna och husfasaden. Vet du hur det ser ut inuti? Finns inga interiörbilder på deras hemsida heller.
  • Seven Costanza

Nu jag har i alla fall skickat offerter till några av dessa ställen. Skulle vara roligt om någon mer hade erfarenheter att dela med sig av.

• Seven Costanza
    Cherry Cupcake skrev 2011-01-16 10:05:04 följande:
    ja inuti tror jag att festen hålls som i ett orangeri. i restaurangdelen.
    kullaparymmen.blogg.se/images/2010/img_7336_9...
    väldigt mysigt. detta är inomhus. under glastak med lite segel uppspända i taket.
    jag hade lätt kunnat gifta mig där. :) hoppas du hittar ett bra ställe!
    Tack för bilden, det såg fint ut. Vi tänkte som så att vi skickar ut offerter nu så har man ett hum om vilka som är rimliga att besöka, är det alldeles för dyrt så är det ju inte lönt att lägga en dag på att besöka stället heller.
  • Kinya

Vi gifte oss på Citadellet i Landskrona. Underbara lokaler, fantastiskt god mat och väldigt bra hjälp från personalen! De fixade allt! Vi sa bara vad vi ville ha för färg på boksdekorationerna så fixade de det!

Vi gifte oss borgerligt där och sen hade vi vår middag och fest där. En helt underbar dag! Rekommenderas verkligen!

www.citadellet.com/arrangemang/broellop-a-vigsel.html

• Seven Costanza
    Kinya skrev 2011-01-16 13:09:51 följande:
    Vi gifte oss på Citadellet i Landskrona. Underbara lokaler, fantastiskt god mat och väldigt bra hjälp från personalen! De fixade allt! Vi sa bara vad vi ville ha för färg på boksdekorationerna så fixade de det!

Vi gifte oss borgerligt där och sen hade vi vår middag och fest där. En helt underbar dag! Rekommenderas verkligen!

www.citadellet.com/arrangemang/broellop-a-vig...
    Tack så mycket, det stället hade jag inte tänkt på. Såg jättefint ut, ska skicka en offert dit.
  • Kinya
    Seven Costanza skrev 2011-01-16 13:18:27 följande:
    Tack så mycket, det stället hade jag inte tänkt på. Såg jättefint ut, ska skicka en offert dit.
    Gör det! Vi hade en fantastisk dag. En annan fördel är att omgivningarna är vackra så vi tog dit en fotograf som kom efter vigseln medan gästerna minglade med bubbel och snittar. Vi och fotografen gick bara ner till stranden och tog en massa fina bilder! Snabbt och smidigt!

Våra gäster pratar fortfarande om hur god maten var och hur bra allt var på vårt bröllop Till och min kräsna kompis älskade maten!
  • Kinya

Jo, sen tog vi dit en DJ som spelade på festen och vi dansade alla till kl. 01.00 när vi var tvungna att lämna lokalen. Kolla om det är samma tid nu det kan ju ha ändrats.

• Seven Costanza
    Kinya skrev 2011-01-16 13:21:39 följande:
    Gör det! Vi hade en fantastisk dag. En annan fördel är att omgivningarna är vackra så vi tog dit en fotograf som kom efter vigseln medan gästerna minglade med bubbel och snittar. Vi och fotografen gick bara ner till stranden och tog en massa fina bilder! Snabbt och smidigt!

Våra gäster pratar fortfarande om hur god maten var och hur bra allt var på vårt bröllop Till och min kräsna kompis älskade maten!
    Hur dags hade ni vigseln då, det verkar ju lite tidigt kanske att festen slutar kl 01 så då kanske man får vigas lite tidigare? Å andra sidan har man ju ingen transprotsträcka mellan vigsel och fest så det gör kanske inget. Tog ni alla bilder efter vigseln? Jag utgår ifrån att jag kommer att gråta under vigseln då jag är väldigt lättrörd så jag vill ta fotografbilderna före vigseln, men det borde man ju kunna göra där också utan problem.
  • Kinya

Ja, ni avtalar ju med fotografen som ni vill. Vi ville ha det efter vigseln men ni kan ha det innan också. De går säkert med på att fotografen är inne på Citadellet även innan vigseln om ni vill fotas inomhus. Vi fick jättefina utomhusbilder med havet som bakgrund!

Vår vigsel var kl. 16.00 men den varade bara i 5 minuter eftersom den borgerlig och vi ville inte ha den längre än så. Men ni avtalar ju med Citadellet som ni vill. Kolla också om det fortfarande är kl. 01.00 som gäller.

• Petrellie

Förlåt att jag påpekar något lite onödigt men jag kan inte låta bli. Ni skickar inte ut offerter, ni skickar ut offertförfrågningar. Offerten är det ni sedan får tillbaka. Offert = erbjudande eller kostnadsförslag.

För att svara på din fråga har jag varit på bröllop i Mölle. Vigseln skedde i det bedårande kapellet och middag/dans på Grand. Nu är det ganska länge sedan men allt var tipptopp och miljöerna är ju fantastiska. Att gifta sig utomhus uppe vid Kullens Fyr skulle nog vara häftigt också men väderberoende förstås.  

• Toppenloppan

Rusthållargården i Arild

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 år och 6 IVF-försök. *Hoppsan* i magen BF 130608.
  • Seven Costanza

Tack för era svar men som ni ser är tråden snart två år gammal... Vi gifte oss i somras på en av sommarens få vackra dagar .

• Toppenloppan

Jodå

2011 föddes vår älskade dotter efter 4 år och 6 IVF-försök. *Hoppsan* i magen BF 130608.
Svar på tråden Någon som hållit bröllopsfest i nordvästra Skåne? Erfarenheter önskas