• mandolin76

När tar ni bort era julsaker

Det verkar som om alla runt mig inte kan bli av med sina julsaker fort nog och att jag är den enda som sörjer lite grann när tomtarna försvinner.

Idag städar jag med ett lätt vemod bort julen här hemma.

När städar ni bort eran jul.

• Svar på tråden När tar ni bort era julsaker
  • La Lola

Så snart som möjligt efter nyår.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • JeanneDArc

Beror på när jag samlat ihop ork tilld et, eftersom jag tycket det är vansinnigt tråkigt. Igår tog jag bort det i år.

• Maria40

Tjugondedag jul dansas julen ut.
    Så, i år blev det i torsdags.

• Veritaslux

Vi har inte så mycket julsaker och det har försvunnit pö om pö. Sista sakerna var adventsstjärnan och en julbock jag glömt i ett hörn. Haha. Ljusslingan på balkongen får dock alltid sitta kvar länge. Vet att vissa ser den som vinterbelysning och vissa mer som julbelysning. Jag tycker det första. När det är ljust när man kommer hem från jobbet är det dags att ta ner det. Skrattande

Väntar första barnet. BF 110603
  • RosaNapp

Jag städade undan julsakerna för någon dag sen.
    Men det var uppe längre än vanligt i år. Lite mysigt ändå, men gott ändå att det är borta nu.

• Kazeer

Jag plockade undan julsakerna idag. Det brukar bli någon gång under första halvan av januari.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Suri

Idag, skulle gjort det i torsdags men jag har dragit ut på det. Det är ju så fint och mysigt! Tycker julen gått så fort. Igår dansade vi runt granen en sista gång och barnen åt upp pepparkakshuset. De är också ledsna.

• tisteln

Tjugondag knut.
    Mycket traditionsbunden - adventssakerna kommer fram lördageftermiddag före första advent, julsakerna kommer fram kvällen den 23 eller förmiddag julafton.
    Julkrubban kommer fram till advent, men bara herden och djuren - de andra kommer fram på julafton.
    Lucia grejerna kommer fram den 13:e.

• vivianne

Tjogondedag knut dansas granen ut. Men i år orkade vi inte i torsdags så granen rök igår och adventsljusstakarna idag. Mer pynt har vi inte direkt.

Svar på tråden När tar ni bort era julsaker