• Hallonmusen83

Nu kör vi lite nostalgitripp , är ni med?

Nu kör vi lite nostalgitripp , är ni med?

Minnen från förr och saker som man minns , musiken , kläderna , godiset , frisyrerna m.m

Jag kan säga några saker : 50öres tuggummin vid namn Jenka , Shake , Funny & Dance
                                                       Buffaloskorna
                                                       Lilly och Sussie

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Svar på tråden Nu kör vi lite nostalgitripp , är ni med?
  • kallelina
    Pimpinellan skrev 2011-01-18 15:19:01 följande:
    Sitter här och bara skrattar! Jag var jätterädd för storpotäten! Fatta va?

Annat jag minns:
    Onedinlinjen
    Mot alla vindar
    Herrskap och tjänstefolk
    Charlies änglar-originalet
    Mission impossible-originalet
    Bröderna Cartwright
    Och min absoluta favorit: Macahan!
    Lilla huset på prärien, Dallas, Falcon Crest, Törnfåglarna,
  • kallelina
    Suzy QX skrev 2011-01-18 16:32:56 följande:
    Ja sån kola finns inte idag :) Supergod, men även starkt förknippad med mina "staniolincidenter"..

Sen var jag så konstig att jag faktiskt gillade Vilse i pannkakan. (sen har jag ju röstat v sen dess ;) "jag ska segla till horisonten ..(trashanken)" "putt putt putt här kommer storpotäten"
    Kexchoklad i stanniol med papper runtom! "mättande gott när du har brått" helt stick i stäv med dagens kostrekommendationer.

Socialstyrelsen rekommenderar minst 8 skivor bröd om dagen...
  • Wednesday85

Satt och kollade på youtube nyss och hittade lite låtar från 1999-2003 ungefär, musik som spelades på NRJ bla, kommer ihåg när man kunde ha på radion hela dagen för att kunna spela in en bra låt när man hörde den!
    Här är några av dom jag hittade, men jag vill gärna ha fler tips! (Förutom backstreet boys osv )

Len- Steal my sunshine
    Wyclef Jean- Perfect gentleman
    Vengaboys- Boom boom
    Alice Deejay
    Pras feat Mya- Ghetto superstar

• kallelina

Åh JAAA! Nu bara rasar det ur mig!

POGO Pedagog-filmerna i skolan! Och så filmvisning med filmrullar, sådana där stora ni vet i metallburkar. "Nu läser vi A" och så vidare. "Hej Matematik". Ljudövningar på språklektionerna med "Tandberg"-spelaren från 50-talet (still going strong på den tiden) med magnetband som gärna trasslade.

Skolvärdinnan, minns ni henne? Satmaran som kastade ut alla barnen ur kapprummen när vi frös häcken av oss ute i regnet...couronne-spel, othello-spel...fyra i rad...en Kalle Anka-tidning kostade typ fem spänn...

Pernilla Wahlgren. Stora örhängen som såg ut som räfflade chips. Apropå chips, OLW-påsen hade en varg på sig med en stor nos. OLW står förresten för Old London Wasa. Och så kommer jag ihåg att coca cola fanns i halvlitersburkar innan halvliterspetflaskan kom. Sådant hade man på klassfesterna och dansade tryckare till Milli Vanilli på mellanstadiet...hehe för att inte tala om "If you don't know me by now" med Simple Minds.

• kallelina

Ja, Milli Vanilli var de där tyskarna som inte kunde sjunga utan de mimade! Vilket rabalder det blev när det visade sig att de inte kunde ett ord engelska utan bara var snygga...hehehe!

• Buggis

Kommer ni ihåg de gamla Vicks halstabletterna? De trekantiga som låg i en pappask? Och vickssmörjan man kunde smeta på bröstet när man var riktigt förkyld? Och var det också vicks kanske, det där som såg ut som ett lypsyl som man körde upp i näsan när man var täppt? Sved som f-n!

• kallelina
    Buggis skrev 2011-01-18 19:08:37 följande:
    Kommer ni ihåg de gamla Vicks halstabletterna? De trekantiga som låg i en pappask? Och vickssmörjan man kunde smeta på bröstet när man var riktigt förkyld? Och var det också vicks kanske, det där som såg ut som ett lypsyl som man körde upp i näsan när man var täppt? Sved som f-n!
    Uj, de trekantiga halstabletterna hade jag glömt! De vita med anissmak var godast tyckte jag. Jag har faktiskt en sådan där inhalator kvar av nostalgiskäl, den gick ut -89. Använder den dock inte. Men den luktar fortfarande en aning kamfer. Undrar varför de la av med dem, konkurrerade nässpräyen ut dem kanske?

Kommer även ihåg Dr Dryels halstabletter, vita fyrkantiga, såg ut som isbitar. Och Fünf Kräuter med munken på.
  • smulan 75
    kallelina skrev 2011-01-18 19:12:36 följande:
    Uj, de trekantiga halstabletterna hade jag glömt! De vita med anissmak var godast tyckte jag. Jag har faktiskt en sådan där inhalator kvar av nostalgiskäl, den gick ut -89. Använder den dock inte. Men den luktar fortfarande en aning kamfer. Undrar varför de la av med dem, konkurrerade nässpräyen ut dem kanske?

Kommer även ihåg Dr Dryels halstabletter, vita fyrkantiga, såg ut som isbitar. Och Fünf Kräuter med munken på.
    Vicks inhalator i näsan finns fortfarande samt även vicks "smörjan" handlade förra veckan till sonen och mannen här hemmaSkrattande
  • kallelina
    smulan 75 skrev 2011-01-18 19:16:55 följande:
    Vicks inhalator i näsan finns fortfarande samt även vicks "smörjan" handlade förra veckan till sonen och mannen här hemmaSkrattande
    Va? Var då?
  • smulan 75
    kallelina skrev 2011-01-18 19:12:36 följande:

Dr drysels och Funf kräuter finns ju både fortfarandeGlad
Svar på tråden Nu kör vi lite nostalgitripp , är ni med?