• Svar på tråden det är moralisterna som är farliga, inte porren
  • giftfri

Ett klipp från artikel..
    ------------------------------

I t ex Kina och Japan har porr under långa tider producerats för konsumtion, innan det kristna inflytandet krävde "rättning i ledet", i jägar- och samlarsamhällen tillverkas löspenisar, skulpteras vaginor m m, för att inte tala om att man redan på 10 000 år gamla grottmålningar finner sex av olika slag avbildat, inte minst zoofili. I antikens Grekland och Rom fanns porr i så gott som varje hem, vilken inte heller gömdes för barnen, och t ex kunde man i sin matskål, när man ätit upp sin soppa, finna ett analsexmotiv i matskålens botten. I sådana samhällen såg man nämligen sexualiteten som något positivt och nyttigt, och föreställningen att sex skulle kunna vara skadligt för någon hade ännu inte fått genomslag (det är först den sexualfientliga kristendomen som genomdriver det)

• giftfri

Ett klipp till..
    -------------------------------

I detta samhälle reste man också ärestatyer över prostituerade, vilka stolt på sina gravinskrifter kunde skriva som Kallirrohe: Jag var en sköka i staden Byzantium och ingiven till all kärlek jag sålde. Jag är Kallirrohe, förfaren i alla vällustens konster. För att inte tala om att bröllopslyckönskningar kunde lyda som den Eulale fick i Pompeji: Eulale, må du ha god hälsa med din hustru Vera och bra knulla med henne och... T o m så visade ett försök med makakerapor vid Duke University, North Carolina, 2004 att porrintresset finns inprogrammerat även hos andra primater. Hannarna betalade gladeligen för att få titta på bilder av honornas könsdelar

• giftfri

Läs resten i artikeln, det är garanterat kontroversiellt...

• giftfri
    Aaliyah skrev 2011-01-15 18:32:13 följande:
    Folk är intresserade av sex, det är väl ingen nyhet?
    Men det är inte det det handlar om, utan om synsättet idag kontra det historiska m.m, vad gäller t.ex porr, prostitution.
    Faktiskt en av de bästa artiklar jag nånsin läst om sex..
  • Aaliyah

Så för att folk i alla tider har använt sexleksaker betyder det att all porr är okej och att prostitution är finfint?

• giftfri
    Aaliyah skrev 2011-01-15 18:49:10 följande:
    Så för att folk i alla tider har använt sexleksaker betyder det att all porr är okej och att prostitution är finfint?
    Du kommenterar innan du har läst artikeln, inget bra sätt att debattera på.., artikeln visar bara på hur å varför många har det synsätt som gäller idag, å att det med 100% säkerhet inte kommar att gälla i framtiden.
    Rätt eller fel är enbart nåt som gällar för den tid vi lever i, inget annat.
  • puss

folk fattar inte att det är skillnad på porr och sex.
    folk är idioter, igen.

up yours
  • giftfri
    puss skrev 2011-01-16 09:59:10 följande:
    folk fattar inte att det är skillnad på porr och sex.
    folk är idioter, igen.
    Va? Förstår inte hur du menar, så omformulera gärna dig..
  • puss
    giftfri skrev 2011-01-16 12:05:05 följande:
    Va? Förstår inte hur du menar, så omformulera gärna dig..
    vad är det som är oklart? jag använder inte svåra ord. du borde begripa.
    up yours
Svar på tråden det är moralisterna som är farliga, inte porren