• tristania

Kärlek mellan en 16 åring och en 24 åring?

En 16 årig flicka träffar en 24 årig kille och kärlek uppstår. Killen är skötsam, snäll och väldigt omtänksam.
    Jag tycker det viktigaste är hurdan han är som person - INTE att det skiljer mycket i ålder. Hur tänker du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-17 10:56
    "Åldern spelar ingen roll" -det gäller alltså i denna omröstning (för er som inte fattat det). Kärlek mellan en 40 åring och en 15 åring te x är alltså INTE okej, enligt mej...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kärlek mellan en 16 åring och en 24 åring?
  • Kokomo
    Shaun the sheep skrev 2011-01-16 14:12:18 följande:
    Och jag kan tycka att det inte bara är killens ansvar. Jag har haft mååånga tjejkompisar som sett bra mycket äldre ut än vad de är (när jag var 14 så såg jag ut som 14, medan mina vänner ofta såg ut att vara närmare 18),
    och de ljög mer än bara en gång för killar om sin riktiga ålder. Nu menar jag inte att man gör det om man verkligen ska ha ett seriöst förhållande, men jag tycker inte att man enbart kan skylla på killen.
    Nåja, nu är vi väldigt OT och snart kommer väl en moderator och säger till oss Skäms 
    Nej på så vis är det väl bådas ansvar men jag tycker ändå att den vuxna parten har det yttersta ansvaret för förhållandet. Ett barn kan inte avgöra på samma stt vad som är okej och inte.
  • Kokomo
    vittra skrev 2011-01-16 14:20:30 följande:
    Så jävla onödig kommentar. Varför hoppas du det??? Varför spelar det öht någon roll för dig om ett par som älskar varandra har sex?!

Jag hade också sex när jag var 14 år, men min pojkvän som jag hade ett stadigt förhållande med. Han råkade vara 15. Big deal?! Vi älskade varandra... men du kanske sitter och anmäler alla du vet som har sex innan de är 15??? hahaha
    För att jag hoppas att hon inte blev sexuellt utnyttjad och jag tycker inte att det är något som ska uppmuntras eller skönmålas att vuxna har sexuella relationer till barn.
    Både du och din pojkvän var barn vilket jag tycker är en helt annan sak.
    vittra skrev 2011-01-16 14:23:06 följande:
    Jeeez, när du blir äldre kanske du får lite perspektiv på saker och ting... allt är inte svart eller vitt.
    Haha. Jag är helt medveten om att allt inte är svart eller vitt. Men är det okej att en 25-åring har sex med en 13-åring då? En 12-åring? 9-åring? "Jag var jättemogen när jag var 9 och killen var jättesnäll och vi for inte illa av det!" Är även detta okej i din värld?
  • vittra
    Kokomo skrev 2011-01-16 14:55:48 följande:
    För att jag hoppas att hon inte blev sexuellt utnyttjad och jag tycker inte att det är något som ska uppmuntras eller skönmålas att vuxna har sexuella relationer till barn.
    Både du och din pojkvän var barn vilket jag tycker är en helt annan sak.
    Fast nu blev hon ju inte det eftersom de är lyckliga och har familj. Vilket hon ju skrev.
    Haha. Jag är helt medveten om att allt inte är svart eller vitt. Men är det okej att en 25-åring har sex med en 13-åring då? En 12-åring? 9-åring? "Jag var jättemogen när jag var 9 och killen var jättesnäll och vi for inte illa av det!" Är även detta okej i din värld?
    Nu är du bara barnslig.
  • enny signatur

Det är inget en förälder kan eller bör lägga sig i om det inte är direkt skadligt för barnet. Barnets relation och helt lagligt.

• April barn

Åldern spelar ingen roll i just DETTA fall, det var ändå inte extremt många år emellan dem. Sen måste man se till personen. Så okej i detta fall men kanske inte ok i ett annat.
    Sen kan man ju undra vad en 24åring ser hos en 16 åring :)

• Ebba091210

Jag var nyss fyllda 15 och han skulle fylla 24 1 månad senare. Fick många konstiga kommentarer då men inget vi brydde oss om. idag är jag 22 och han 30 med en dotter på 1 år.

• Kokomo
    vittra skrev 2011-01-16 14:58:44 följande:
    Fast nu blev hon ju inte det eftersom de är lyckliga och har familj. Vilket hon ju skrev.
    Nu är du bara barnslig.
    Fast i lagens ögon är det alltid sexuellt utnyttjande när en vuxen har sex med en minderårig. Å det är jättehärligt att de är lyckliga idag men jag tycker det är lika idiotiskt att skriva om det i ett romantiskt skimmer som jag tycker det är när folk skriver "men jag rökte hela min graviditet och mina barn är friska som nötkärnor" dvs bara för att det gick bra den gången är det inget som bör uppmuntras. Dessutom är det något som i detta fallet är olagligt.

Nej, jag är uppriktigt intresserad av om du tycker att det finns någon gräns. Du tycker tydligen det är okej att vuxna har sex med en 14-åring, men är det okej med  någon som är ännu yngre? Var går din gräns och varför?
  • vittra
    Kokomo skrev 2011-01-16 15:51:02 följande:
    Fast i lagens ögon är det alltid sexuellt utnyttjande när en vuxen har sex med en minderårig. Å det är jättehärligt att de är lyckliga idag men jag tycker det är lika idiotiskt att skriva om det i ett romantiskt skimmer som jag tycker det är när folk skriver "men jag rökte hela min graviditet och mina barn är friska som nötkärnor" dvs bara för att det gick bra den gången är det inget som bör uppmuntras. Dessutom är det något som i detta fallet är olagligt.

Nej, jag är uppriktigt intresserad av om du tycker att det finns någon gräns. Du tycker tydligen det är okej att vuxna har sex med en 14-åring, men är det okej med  någon som är ännu yngre? Var går din gräns och varför?
    Jag har aldrig påstått att jag tycker det är ok att vuxna har sex med barn!
    Men du är så svartvit att jag inte ens orkar ge mig in i det eftersom du öht inte förstår att diskutera på den nivån, jag har bättre saker för mig.
  • Kokomo
    vittra skrev 2011-01-16 15:56:37 följande:
    Jag har aldrig påstått att jag tycker det är ok att vuxna har sex med barn!
    Men du är så svartvit att jag inte ens orkar ge mig in i det eftersom du öht inte förstår att diskutera på den nivån, jag har bättre saker för mig.
    Nehej, jag uppfattade det som om du tyckte det var okej att den vuxne hade sex med en 14-åring eftersom du inte gillade när jag protesterade mot det hela.
    Ja det är rätt vanligt att folk drar sig ur dessa diskussioner när de inte kan förklara sina åsikter och varför de tycker som de gör.
    Du får även gärna precisera på vilket sätt jag inte förmår diskutera, så jag kan bättra mig i framtiden. (Bara för att du inte gillar mina åsikter så betyder inte det att jag inte kan diskutera, det är ju lite skillnad du vet...)
  • Priceless Perfection

Nej, det är verkligen inte okej.

Du är den enda som begränsar dig
Svar på tråden Kärlek mellan en 16 åring och en 24 åring?