• Mamma8412

    Inga Gravida i Sörmland ?

    Finns det inga Gravida i sörmland eller är det enbart Sthlm och Göteborg de finns ? Glad

  • Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?
  • Mamma8412
    Comolla skrev 2011-01-19 15:02:59 följande:
    Jag är nog inte den med bf idag som får först iaf.. Haha! tror inte det blir nån bebis närmsta dagarna tyvärr
      hahaha säg inte de du :)  
  • DiZZY
    Comolla skrev 2011-01-19 15:02:59 följande:
    Jag är nog inte den med bf idag som får först iaf.. Haha! tror inte det blir nån bebis närmsta dagarna tyvärr
    Säger desamma, kommer nog dröja. Skulle inte förvåna mig om jag kommer gå till BM nästa vecka. Har tid den 27.. :)
  • Comolla

    Jag har tid på fredag. Kommer garanterat att få åka dit :D

  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-19 14:49:09 följande:
    ja ni får kolla upp de där men de e inget att oroa sig över..kurvor går ju upp o ner o BM har ju inte alltid rätt heller :) 

    Min BM på kullbergska sa att SF kurvan hade gått upp väldigt mycket över kurvan på 2 månader o sist ja va där så sa hon jaaa de kan ju bero på att du har gått upp väldigt mycket i vikt hahaha  snällt att säga så som om ja inte redan visste de haha  

    Istället för att säga så så kan man ju säga att de finns en massa olika orsaker till vrf SF måttet kan gå upp över kurvan 

    Men ja tycker att Mödravården här i stan är lite så o så ..lite lekstuga över det hela 
    min tjej hade ju lite fläsk på magen innan hon belv gravid,därför har hon legat över kurvan hela tiden.. men hon har gått upp minst 20 kilo sen inskrivningen,och har massa vatten i kroppen. just nu har hon slocknat i soffan och snarkar. :=)

    tror det beror lite på vilken BM man har.. Vi har cicki,hon är superbra!
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-19 15:56:23 följande:
    min tjej hade ju lite fläsk på magen innan hon belv gravid,därför har hon legat över kurvan hela tiden.. men hon har gått upp minst 20 kilo sen inskrivningen,och har massa vatten i kroppen. just nu har hon slocknat i soffan och snarkar. :=)

    tror det beror lite på vilken BM man har.. Vi har cicki,hon är superbra!
    Ja de e ungefär va ja gått upp oxå samt att ja har en massa vatten me   inge kul när man inte ens kan ha strumpor på sig utan att bena ska svulla upp som fan haha

    ja va mysigt o sova lite :)

    jo de gör det nog vi har en som heter Kerstin  
  • Grodans mamma
    Mamma8412 skrev 2011-01-19 16:03:52 följande:
    Ja de e ungefär va ja gått upp oxå samt att ja har en massa vatten me   inge kul när man inte ens kan ha strumpor på sig utan att bena ska svulla upp som fan haha

    ja va mysigt o sova lite :)

    jo de gör det nog vi har en som heter Kerstin  
    är du nöjd med henne då?
    vi är jättenöjda med kicki,har aldrig varit några frågor eller något om att vi är ett tjejpar,och hon är jättetrevlig.

    ja,tjejen har fått använda stödstrupmor många veckor nu. lagom kul för henne..
    och händerna är svullna,en del fingertoppar har hon ingen känsel i,vilken BM inte tyckte var bra.. det kan hända att det inte går tillbaka sen,då hon får lov att operera karpaltunneln... :(

    ja,hon får sova en liten stund,ska väcka henne snart,ska till hennes föräldrar...
  • Comolla

    Lider med er som gått upp mkt i vikt.
    tycker det räcker med mina 6-7 kg!

  • Grodans mamma
    Comolla skrev 2011-01-19 16:20:06 följande:

    Lider med er som gått upp mkt i vikt.
    tycker det räcker med mina 6-7 kg!


    oj det var ju typ ingenting. :) typ bara bebisen,vattnet i magen och moderkakan. :)  skönt för dig!

    min tjej hade dessutom gått upp en del innan inskrivningen med,då hon slutade röka och tog hormonsprutor..
  • Comolla
    Grodans mamma skrev 2011-01-19 16:26:08 följande:
    oj det var ju typ ingenting. :) typ bara bebisen,vattnet i magen och moderkakan. :)  skönt för dig!

    min tjej hade dessutom gått upp en del innan inskrivningen med,då hon slutade röka och tog hormonsprutor..Kä
    Nej det känns lagom! Gick upp åtta med första barnet.
    Har hull sen innan så det skadar inte att graviditeterna är snälla
  • Mamma8412
    Grodans mamma skrev 2011-01-19 16:07:08 följande:
    är du nöjd med henne då?
    vi är jättenöjda med kicki,har aldrig varit några frågor eller något om att vi är ett tjejpar,och hon är jättetrevlig.

    ja,tjejen har fått använda stödstrupmor många veckor nu. lagom kul för henne..
    och händerna är svullna,en del fingertoppar har hon ingen känsel i,vilken BM inte tyckte var bra.. det kan hända att det inte går tillbaka sen,då hon får lov att operera karpaltunneln... :(

    ja,hon får sova en liten stund,ska väcka henne snart,ska till hennes föräldrar...
    Nja sådär hon e väl inte den bästa..

    va skönt o höra att hon inte e fördomsfull :)  

    usch de där me svullna fingrar e fan inge roligt  så skönt de ska bli o slippa de snart, låter inget vidare de där me att ev behöva operera

     
Svar på tråden Inga Gravida i Sörmland ?