• Sonali

Hur många månader använder man pampers newborn nr 1?

Jag är gravid och väntar mitt första barn i mars. Jag undrar hur länge kan man anända pampers new baby nr 1. det är ju den minsta/första storleken och babyn växer ju. Så ungefär efeter hur många månader ska man börja med nr 2?

• Svar på tråden Hur många månader använder man pampers newborn nr 1?
  • lövet2

1-2 veckor har jag använt New Born, men jag vet många barn som inte rymdes i dem ens vid födseln ...

• delifi2

beror ju på hur stort barnet är.
    Olivia är 6 veckor och hon har gått över till strl 2, tror vi hade 1:an i ca 2-3 veckor.
    hon vägde 3420 och var 50 lång

• enmamma

Det beror ju på storleken på barnet.
    Nr 2 är nog fortfarande billigare styckpris på, så köp inte hem för mycket.

• Virriga V

Använde bara en del av dem man fick som prov och sen fick hon ha nästa storlek. Vägde 4,1 vid födslen.

• Cjes83

Vi har köpt hem ett paket med nr 1 då de ska vara lättare att vika ner kanten på så att blöjan hamnar under navelstumpen som sitter kvar. Nr 2 är från 3 kilo o upp till ?kg (kommer inte ihåg nu vad länge man har dom) så man kan ju ha dom från början bara bebisen väger mer än 3kg vilket dom oftast gör men att 2an inte ska vara lika lätt att vika ner. Sen om detta stämmer har jag ingen aning alls om då detta blir vårat första barn o jag är i v.37 nu :)
    Men det är vad jag har blivit tipsad om iaf.
    Så kommer bara ha 1an tills naveln släppt sen gå över till 2an så har köpt hem ett av varje.

• Sonali

tack ni alla för ert svar=D jag tänkte att nr 1 kunde jag använda i 2-3 månader, hehe.

hur länge kan man använda nr 2 da?
    Vi säger att nr 1 anänder man 1månad. Så från månad 2 till när ungefär kan man anv nr 2?

• Stephany

Det där med blöjstorlekar är individuellt från barn till barn... du får gå efter ditt barns storlek när han/hon kommer. Och NEJ man kan inte ha storlek 1 flera månader... bebisar växer snabbare än man tror.

(¯`°? ♥ www.stephanieronning.blogg.se ♥ ?°¯)
  • LillTussa

Ettan använde vi knappt 2 veckor. 2an fram till 1,5 mån. Sen pampers baby-dry 3 till 4 mån. Nu använder vi pampers baby-dry 4. Köp INTE newborn 3, helt värdelösa. Baby-dry är fler blöjor och bättre. Aktive fit är överkurs, man får färre blöjor till samma pris och funktion.

Sonen var dock stor vid födseln och är fortfarande en stabbig kille, 5 mån gammal. 

Svar på tråden Hur många månader använder man pampers newborn nr 1?