• kattförälder

Problem med min son, nu är det riktigt illa!

Hej, visste inte riktigt vart jag skulle vända mig så jag registrerade mig här på Familjeliv.se. Behöver prata av mig lite känner jag.

Det är såhär att jag är ensamstående och har en son på 15 år som bor hos mig på heltid och nu går det bara går mer utför för hela tiden.
    Det började redan när han började 7an, då började han komma i fel umgängeskrets och det var mycket bråk i skolan med andra pojkar i hans ålder och även med lärarna, vi pratade då om det väldigt mycket men gav inga resultat.

Det fortsatte i 8an men gick fortfarande mer utför, han kom hem full och luktade rök och hotade mig. Jag är inte så stark varken fysiskt eller psykist så jag visste inte riktigt hur jag skulle tackla den situationen, jag försökte prata med honom om det dagen efter när han hade nyktrat till. Resultatet på det var att han spottade mig i ansiktet.
    Jag visste inte vad jag skulle ta mig till, han fortsatte komma hem full, kan även nämna att det till och med hände på vardagar ibland.

Nu går han i 9an och det har bara blivit värre. Jag har hört från andra föräldrar att han har rökt cannabis. Åter en gång försökte jag prata med honom och förklarade även hur farligt det är med cannabis. Hans respons på det var att han skrattade mig rakt upp i ansiktet och sparkade på en av mina älskade katter. Jag är helt förkrossad.

Kan tillägga att jag inte vågat ta kontakt med soc och sånt med tanke på pojkens framtid.
    Och att allt det här började efter att han fick reda på att jag var homosexuell.

• Svar på tråden Problem med min son, nu är det riktigt illa!
  • carbe

Skulle ringa bup i första hand. Han har nog ett behov av att bearbeta alla känslor som det innebär att få reda på att du är homosexuell.

• Ramborg

Könet på föräldern spelar väl ingen roll, gör dig inte dum TS. Självklart måste du ingripa. Du borde ha tagit tag i situationen när den första incidenten hände. När han kom hem full och hotade dig och inte ens dagen efter lyssnade på dig.

Han bor under ditt tak, han ska bete sig som folk mot dig. Soc, bup, skolan, all of the above måste kontaktas, och hotar han dig SKA du polisanmäla honom. Du måste sätta ner foten nu. En pojke som har svårt att förlika sig med din sexuella läggning kommer väl inte respektera dig mera om du abdikerar från ditt föräldraansvar?

Han håller på att förstöra sin framtid och du som förälder måste ingripa. Inte bara ringa din mamma...

• kattförälder
    Ramborg skrev 2011-01-16 08:44:58 följande:
    Könet på föräldern spelar väl ingen roll, gör dig inte dum TS. Självklart måste du ingripa. Du borde ha tagit tag i situationen när den första incidenten hände. När han kom hem full och hotade dig och inte ens dagen efter lyssnade på dig.

Han bor under ditt tak, han ska bete sig som folk mot dig. Soc, bup, skolan, all of the above måste kontaktas, och hotar han dig SKA du polisanmäla honom. Du måste sätta ner foten nu. En pojke som har svårt att förlika sig med din sexuella läggning kommer väl inte respektera dig mera om du abdikerar från ditt föräldraansvar?

Han håller på att förstöra sin framtid och du som förälder måste ingripa. Inte bara ringa din mamma...
    Mamma kommer förbi senare och pratar med honom, han lyssnar på henne, och dom ska även prata lite moped.
  • Jennyrockar

Du blir inte kallad "mamma" för att du är gay, utan för att alla tar för givet att du är en kvinna. Du har inte skrivit att du är man och tyvärr är det flest kvinnor som skriver här på FL!

Se till att få adekvat hjälpåt sonen, ring till alla instanser som finns och ta i med hårdhandskarna. Han kommer att skylla allt på dej i äldre år, om du inte gör nåt så kommer det oxå ha varit ditt fel.

Börja med Bup, dom kan ge dej alla nr och hjälp vidare vart du kan behöva vända dej.
    Å se till att hitta en anhöriggrupp åt dig själv så att du kan få stöd å växa med uppgiften, du är INTE ensam i detta!

Lycka till! 

Just beacuse I rock doesnt mean I´m made of stone
  • Philippa
    kattförälder skrev 2011-01-16 08:35:27 följande:
    Jag är hans pappa, du behöver inte kalla mig mamma endast för att jag e homosexuell.
    Hahahaha, jag kalalr dig inte mamma pga homosexualiteten

Vart är mamman då?
  • Falumamman
    kattförälder skrev 2011-01-16 07:41:57 följande:
    Han har hotat mig.. han har skrikit åt mig ett antal gånger att han bland annat ska köra på Missan med gräsklipparen.. jag älskar mina katter.
    men du älskar väl din son mer eller?? du kan inte sitta med armarna i kors, någonting måste göra snarast. för hans skull.
    Prinsessa 2005, Prins 2008
  • Försök inte

Ta kontakt med soc så de får ta han till Maria ungdom och ta prover. Du kommer att få jättemkt hjälp av soc. De kan även hjälpa till med samtal hos BUP så ni kan ordna upp er situation.

• Flickmamma
    Ramborg skrev 2011-01-16 08:44:58 följande:

Vilket vettigt svar!!Solig
Svar på tråden Problem med min son, nu är det riktigt illa!