Varför denna amningshysteri?!
absolut väljer man själv. men jag tror att vilket läger man än befinner sig i får man kommentarer och blickar.
om man inte slutar amma vi 6 månader då :P
jag har ammat mina ganska länge och är glad att det funkat så bra för oss och har märkt fördelarna med ammning. synd att alla inte får uppleva det bara.
jag hade problem med första barnet pga stress och att jag hade en jobbig period (inte med barnet) så minskade mjölken. jag köpte då ersättning i desperation och pumpade för att försöka få igång det igen, men pratade med bvc på vägningen strax därpå och pratade då med en underbar barnmoska som pushade mig och tyckte jag skulle testa att amma en liten stund så jag inte blev stressad och skulle inte sitta i timmar för då skulle stressen över amningen bara öka. sen skulle jag ge resten ersättning och amning nattetid. jag testade detta och allt kom igång igen.
jag minns hur ledsen och skamsen jag var och tillochmed bad om ursekt till kin sambo för att jag tyckte jag var så dålig som inte fick det att funka, det var en sån lättnad att få igång det igen.
jag tror att ni som vill amma men som stöter på problem ska försöka stressa ner och börja om helt enkelt som jag gjorde. funkar det inte ändå så gör det inte och då får det vara så.
sen att amma länge är inte heller så lätt men man får helt enkelt strunta i vad andra säger och vara stolt istället.
nä jag tror inte heller det finns amningshysteri ibland dom flesta utan tror det finns två sidor.
MEN jag tycker man ska ge amningen en chans och inte tvärt bestämma sig innan ens barnet fötts att man inte vill amma. det är det minsta man kan göra för sin bebis