Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

Vidars lillebror?

Vendel!

Vi hade Vidar som namnförslag, men det blev en Vendel och hans lillebror heter Vemund. (I andranamn heter de Ekorre Mikael och Varg Sindre.)

Arvid är rätt kul till Vidars bror eftersom det är samma bokstäver och samma namnsdag.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-01-16 14:05:44 följande:
    Viljar
    Björn
    Varg
    Elrik
    Viljar ska bebisen i magen heta om det är en kille!
  • Ekorrfamiljen
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-01-16 14:51:25 följande:

Satt just och beundrade dina namn!   Jag har aldrig hört Vendel som ett gossenamn men vad fint!

Tack! Fick inspirationen från "Sagan om Isfolket" men det passar extra bra eftersom pappan är arkeolog och Vendel är en plats i Uppland där man gjort många fynd från tiden efter vikingatid.
  • Ekorrfamiljen
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-01-16 16:14:26 följande:
    Vendel som i Orten och tiden man brukar kalla efter fynden där känner jag igen, men skäms gör jag som gammal isfolksdåre, minns inte Vendel därifrån.Förvånad

Nu har vi sagt att det nog inte blir några fler barn här hemma, iallafall inte på måååånga år. Men jag lägger ändå till Vendel på namnlistan som är kvar sedan sist.
    Vendel Grip som for österut till Tarangaierna och blev pappa till Shira. Även Vemund är ju därifrån men han var ingift i släkten och pappa till Vinga som sedan gifte sig med Heike. *nörd*
  • Ekorrfamiljen
    tovebove skrev 2011-01-17 08:47:52 följande:
    Ja, det är just likheten mellan Vidar och Arvid som gör att jag velar. Gillar båda namnen mycket...
    *håller med*
    Mysanochmimer skrev 2011-01-17 09:20:45 följande:
    Haha det är just därför jag skulle vilja ha dom så
    Precis! Hade jag fått tvillingpojkar nångång hade Arvid och Vidar absolut legat i topp bland namnkombinationerna.
Svar på tråden Vidars lillebror?