• tovebove

Vidars lillebror?

Pojknamn är så svårt! Vi har kört fast ordentligt - tjejnamn var bestämt, men det blev en lillebror som snart är en och halvmåndag och fortfarande kallas Lillebo. Vill gärna ha hjälp med förslag! Storebror heter Vidar, så lillebrors namn ska gärna vara i samma stil. Svårt, svårt, svårt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-16 20:49
    Tack för alla förslag! Jag är själv väldigt förtjust i Arvid och gillar också Joel och Hjalmar. Gunnar ville jag länge, men min sambo säger nej. Så kanske en Arvid ändå... Ska bara vela lite till. ;)

• Svar på tråden Vidars lillebror?
  • DenNamnbitne

Ni har kallat honom Lillebo så varför inte ge honom namnet Bo

Annars

Vidar &

Frej
    Edmund
    Johan
    Fridolf
    Isar
    Hilding
    Stig (faktiskt ett stiligt namn)

Lycka till!Solig

• Ekorrfamiljen
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-01-16 14:51:25 följande:

Satt just och beundrade dina namn!   Jag har aldrig hört Vendel som ett gossenamn men vad fint!

Tack! Fick inspirationen från "Sagan om Isfolket" men det passar extra bra eftersom pappan är arkeolog och Vendel är en plats i Uppland där man gjort många fynd från tiden efter vikingatid.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Familjeliivsfinastenick
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-16 16:01:48 följande:
    Tack! Fick inspirationen från "Sagan om Isfolket" men det passar extra bra eftersom pappan är arkeolog och Vendel är en plats i Uppland där man gjort många fynd från tiden efter vikingatid.
    Vendel som i Orten och tiden man brukar kalla efter fynden där känner jag igen, men skäms gör jag som gammal isfolksdåre, minns inte Vendel därifrån.Förvånad

Nu har vi sagt att det nog inte blir några fler barn här hemma, iallafall inte på måååånga år. Men jag lägger ändå till Vendel på namnlistan som är kvar sedan sist.
  • Ekorrfamiljen
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-01-16 16:14:26 följande:
    Vendel som i Orten och tiden man brukar kalla efter fynden där känner jag igen, men skäms gör jag som gammal isfolksdåre, minns inte Vendel därifrån.Förvånad

Nu har vi sagt att det nog inte blir några fler barn här hemma, iallafall inte på måååånga år. Men jag lägger ändå till Vendel på namnlistan som är kvar sedan sist.
    Vendel Grip som for österut till Tarangaierna och blev pappa till Shira. Även Vemund är ju därifrån men han var ingift i släkten och pappa till Vinga som sedan gifte sig med Heike. *nörd*
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • MalinV

Jag är ju också väldigt förtjust i Arvid (heter sonen)! Edvin hade vi som andranamn.

• Veladis

Egil heter min son!

Andra fina pojknamn i samma kategori är t ex
    Atle
    Eskil
    Emrik/Amrik
    Frej
    Gunnar
    Helmer
    Hilding
    Hjalmar
    Joar
    Olof
    Tore
    Ture
    Viking
    Vilgot

• Familjeliivsfinastenick
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-16 16:17:20 följande:
    Vendel Grip som for österut till Tarangaierna och blev pappa till Shira. Även Vemund är ju därifrån men han var ingift i släkten och pappa till Vinga som sedan gifte sig med Heike. *nörd*
    AHHH! Just ja!
Svar på tråden Vidars lillebror?